י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
60 ימים של שמחה

ציפי קולטניוק חוזרת לרשת עם פרויקט מרגש

אחרי שהזמרת המוערכת, ציפי קולטניוק נעלמה מהשטח הווירטואלי, ציפי מגלה בראיון ל'לובי נשי' על פרויקט מדהים של שמחה, אותו היא מובילה

ציפי קולטניוק חוזרת לרשת עם פרויקט מרגש
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשים רבות שעוקבות אחרי הזמרת המוערכת, ציפי קולטניוק, שמו לב כי בחודשים האחרונים ציפי נעלמה מהשטח הווירטואלי. לאחר שצברה קהל אוהדות לא קטן, הופיעה עם חני וינרוט ע"ה, הופיעה בגולה, התראיינה ל'לובי נשי' ועוד, היא ירדה אל מתחת לרדאר.

לפני יומיים היא הפציעה עם הודעה משמחת לקהל הנשים וסיפרה כי היא חוזרת לבמה. בין היתר, סיפרה ציפי על פרויקט מדהים של שמחה, אותו היא מובילה ברשת החברתית, אינסטגרם, ועל 'משפטים ממגנטים' – סדרת משפטי העצמה  על מגנטים פרי ידיה. אנחנו ב'לובי נשי' מיד הלכנו לבדוק מה זה אומר.

"משנכנס אדר מרבין בשמחה"

אז נכון, אנשים רבים מצטטים את המשפט הזה כמו עובדה או הבטחה. נדמה להם שחודש אדר נכנס ומביא איתו את השמחה, אבל האמת היא שמרבין בשמחה זה ציווי. בחודש הזה טמון פוטנציאל עצום לשמוח ולשנות, להפוך את המציאות וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לפעול ולשמוח.

"בשנה מעוברת עניין השמחה עמוק הרבה יותר", אומרת ציפי קולטניוק"מדובר בחודשיים, 60 ימים של שמחה. הרבי מליובאוויטש מסביר, שכמו שיש את העניין ההלכתי של 'בטל בשישים', כך גם ימי חודש אדר בשנה מעוברת טומנים בחובם את הכח לבטל כל מיני עניינים לא רצויים ורגשות שליליים בחיים שלנו, ולהפוך את השמחה לאורחת קבועה, בתנאי שנדאג לשמוח בהם באופן מיוחד. השנה נכנסתי במצב לא רגיל לחודש אדר, והחלטתי לפצוח באתגר: 'שישים ימים של שמחה'. עשיתי את זה קודם כל בשבילי, לא בשביל להתפרסם או להשיג עוד עוקבים ולייקים, רציתי באמת להתחזק בעניין השמחה, דווקא בתקופה לא פשוטה". 

"נכנסתי לחודש אדר אחרי כמעט חודשיים של שביתה", מגלה ציפי. "חודשיים שבהם נאלצתי לבטל את כל ההופעות שלי עקב בעיה בריאותית שנחתה עלי במפתיע. הגעתי לחודש אדר כשאני מרגישה כבר הרבה יותר טוב, אם כי עדיין לא מספיק טוב כדי לחזור להופעות ולכל העשייה שלי, וכאן בדיוק מתעורר לו היצר הרע. כל עוד המצב חמור והכאבים חזקים, האמונה מתגברת לעוצמות מיוחדות והנפש מקבלת כוחות לא רגילים. אבל ברגע שהמצב הפיזי קצת נרגע, בדיוק אז עלולה להגיע נפילה". 

"ואז התחיל חודש אדר ואיתו האתגר. להיות בשמחה באופן מיוחד לכל אורך 60 הימים. לחפש כל הזמן דברים קטנים ומשמחים בתוך השגרה, להפעיל מוסיקה בבוקר ובדרכים, לשמח את עצמי ואת הבעל והילדים בדברים הכי קטנים, ובעיקר להיות במודעות ואימון של שמחה מוגברת. לעמוד עם נשק שלוף מול הרגשות השליליים שהיצר שולח כל הזמן, להתאמץ לראות את המציאות האלוקית הטובה ולא את מצגי השווא המאיימים שהוא מייצר".

אחד הדברים הכי משמחים בעיני, שמחה אמיתית ועמוקה, הם משפטי אמונה והעצמה. השירים שלי מלאים במשפטים שחיברתי בהשראת התפילה ולימוד חסידות, ותמיד נשים אמרו לי: 'אני אוהבת לשיר אותם ולהאזין להם, הלוואי שהיה לי אותם כל הזמן מול העיניים'. בימים הארוכים שבהם לא יכולתי לעשות כלום מבחינה פיזית, והנפש שוועה ליצירה ולתחושת משמעות, החלטתי להגשים את המשאלה הזאת שהובעה בפני כל כך הרבה פעמים ויצרתי ערכה של משפטי העצמה ממגנטים, שנותנים כח ומחזקים את השמחה והאמונה.

יש משהו כל כך יפה במוצר מואר שבא מתוך קושי ואתגר, 'יתרון האור מן החושך'.

בימים הקרובים אוציא סינגל חדש שנקרא "יש לך מקום בעולם", ומבוסס על מאמר נפלא שכתבה חברתי היקרה, חני וינרוט ז"ל, ומתקשר עם פרשיות השבוע האחרונות העוסקות במשכן. היא כתבה על הלוחות השלמים והשבורים שהלכו עם עם ישראל לכל מקום, ועל השברים בחיים שלנו והדברים שלא התגשמו כמו שרצינו ודווקא דרכם נכנס אור גדול.

זוהי אחת הדרכים לשמחה. לשמוח לא ממקום מנותק או רובוטי, לתת מקום לכאב, לראות את השברים ואת הכאב ואת האור שנכנס דרכם ולשמוח באמת.

וכמו שאומר הפזמון:
"אם כבר כואב

נחבר מזה שיר ומנגינה
לערב ילין בכי
ולבוקר רינה
כי השברים של חיי
מחזירים לי אור
מסנוורים, משכיחים 
את מה שאבד
אם כבר כואב
נחבר מזה שירים ומנגינות
בבוקר חסדך ואמונתך בלילות
כי השברים של חיי
מחזירים לי אור
מסנוורים, לוחשים
יש לך מקום בעולם"
נותרו עוד 46 ימים לשמוח
אז אל תחכו לסיבות לשמחה
תשמחו בכח ותראו איך השמחה
פורצת את כל הגדרים
משנה ומאירה את המציאות".

לובי נשי אדר משמעות חודש אדר שמחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד