י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התיעוד שמקומם את הנשים

יאיר לפיד, אולי תחזור לעשות סטנד אפ?

"אתה רץ לראשות הממשלה. אמירות כאלו לא מתאימות. לא מצחיק" | זעם בקרב נשים בישראל, על כך שמפלגת 'כחול לבן' המתיימרת להחליף את השלטון ובסקרים האחרונים אכן פותחת פער ניכר על 'הליכוד', אינה מציגה שורה מספקת של נשים בקדמת הרשימה. יאיר לפיד נשאל על כך, והתלוצץ. מאוחר יותר התנצל • צפו בתיעוד שעורר סערה

יאיר לפיד, אולי תחזור לעשות סטנד אפ?
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

בעולם בו העצמה נשית עולה על כל במה, הופתענו לנחות למערכת בחירות צבאית וגברית במיוחד. נשים נדחקו אחורה באופן מעורר דאגה, ולאו דווקא מבחינת מפלגות חרדיות, שמצהירות מתוך אידיאל שלא יכניסו נשים לשורותיהן, אלא מצד מפלגות ליברליות, נאורות.

אחת המפלגות שסופגות אש בחוגי הבית שלה היא מפלגת 'כחול לבן' בראשות גנץ-לפיד. האיחוד בין השניים דחק את הנשים ברשימה מטה, ובעשירייה הפותחת נשארו שתי נשים בלבד: אורנה ברביבאי מ'יש עתיד' ומיקי חיימוביץ' מ'חוסן לישראל'.

מתוך שידורי 'חדשות 12' הערב

הערב, במהדורת החדשות ב'ערוץ 12' הביאה הציגה הפוליטית דפנה ליאל, תיעוד מכנס בחירות בו נאם ספק בידר, יאיר לפיד, כאשר במהלך הכנס הרגיש בנוח להפיק מפיו שנינות סטריאוטיפית שמזכירה הומור של תוכניות בידור בטלוויזיה: ‏במענה לשאלה על מספר הנשים במפלגה, ביקש מהאלופה אורנה ברביבאי, לקום כדי שיגידו לה שלום. אורנה סירבה לקום ממקומה בשורה הראשונה ולפיד צחקק על כך: "יש לנו מעט נשים וגם הן לא ממושמעות. אומרים לה לקום, לא קמה".

בתגובה ספג לפיד ביקורות: "ברצינות?", שאלה ח"כ מירב בן ארי בציוץ בטוויטר. "אתה רץ לראשות הממשלה. אמירות כאלו לא מתאימות. לא מצחיק".

הכתבת הפוליטית טל שלו מ'וואלה' הגיבה לתיעוד וכתבה:  "זו תוצאה של הדרך בה הורכבה כחול לבן בלילה אחד". לא, זו התוצאה של חדר שישבו בו רק גברים ושל "קוקפיט" מצומצם ומורחב שמורכב מגברים בלבד. פשוט לא היתה אף אישה בחדר שתעיר את הסיטואציה".

היא הוסיפה ועקצה: "אגב, לפיד וכחול לבן אומרים כל הזמן שהם "מחויבים לתקן את זה בהמשך" אבל גם בקוקפיט המורחב שעובד על האיחוד הסופי - יושבים בני יאיר בוגי גבי חילי יועז עפר ואבי. למה לחכות להמשך? אם הם כל כך מחויבים שיוסיפו לשם את ארנה ברביבאי, יעל גרמן או מיקי חיימוביץ החל ממחר".

כשעה וחצי לאחר פרסום התיעוד והביקורת שנמתחה עליו, יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו התנצלות פומבית: "מתנצל בפני הנשים שנפגעו. זו הייתה בדיחה לא מוצלחת".

יאיר לפיד אורנה ברביבאי מפלגת כחול לבן נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד