י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יום אחד כשאהיה גדולה - בלדה לאישה החרדית

חלומותיה של אישה חרדית. אתי קצבורג מביאה טור שנון מהרהורי ליבן של הנשים

יום אחד כשאהיה גדולה - בלדה לאישה החרדית
טור אתי קצבורג צילום: המצלם

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי חנות של מכנסיים כאלו שמחזיקים לנצח ולא אזכה יותר לטלפונים מהתלמוד תורה ששוב "חור גדול במכנסיו" זה לא רק שיר ילדים - אלא עדות קורעת ודוממת למה שהשובב עשה.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי חנות של עוזרות בית, כאלו שיודעת גם לסדר חדרים של בנות עשרה, שיודעות לאסוף ולמיין אוסף כוסות קרטון לפי גדלים, יודעות להפריד בגדים לפי צבע וצורה וחג יומחול, ויודעות לסגור מיטות ככה שלא יציץ הסדין מלמטה.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי מכבסה אישית עם מכונת כביסה אמיתית שדוחסת 100 קילו ביחד וכן רצוי גם ייבוש. יהיה שם ממיין סדרתי, מוציא ומכניס, מקפל ומסדר ארונות, מה שנקרא מכבסה משוכללת והיא תהיה שלי רק שלי. (אם יישאר זמן אעשה מזה גמ"ח לעילוי נשמת אבא).

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי חנות של גרביונים כאלה שלא נקרעים לעולם וכל בוקר אשלוף לפי הצבע גרביון חדש נוצץ, ואגיש לילדה שלי כמו שמגישים פרס לחתן ישראל.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי שפית פרטית כזאת שיודעת להכין עוד דברים חוץ מפסטה ושניצל תירס, תהיה לה אבחנה כל כך דקה שהיא תדע להבחין בין שניצל של טבעול לבין כל טוב טבע, והיא תדע לרצות את כולם עשרים וארבע שבע, ובאיזה שהוא שלב יוציאו לה את הטחול שלא תתעייף מהבקשות.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי קניינית כזאת שתבין בכל האחד פלוס אחדים, תדע לרוץ לסיילים איך שמתחילה שם ההסתערות כאילו מישהו הרג מישהו, תדע לקנות את הכל בסטיילינג תואם ושתבין באופנה של בנות תשע ששונאות ללבוש 'יאכנע ולא ממותג'. סוג קניינית רובוטית נטולת רגש שלא תיקח ללב כשהיא חוזרת מכוסת שקיות הביתה ואומרים לה שהכל איכס אחד גדול ושהיא הכי אייטיז שיש.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, יהיה לי שדה תעופה פרטי עם נציג שמכיר את כל היעדים ואת טיסות הלואו קוסט, וידע להזמין כרטיסים לאוסטריה לקיץ בדיוק בזמן בין פברואר למרץ, וכש'אל-על' חוגגת יומולדת או 25 שנה למטוסי הג'מבו שלה, וידע להוציא הודעת דובר שגם אנחנו טסים השנה.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, תהיה לי אמא פרטית, מיוחדת כזו, שתדע לדבר עם כל המורות באסיפת הורים בחן המתבקש, תדע ללבוש את הבגדים הנכונים כולל פאת קארה סינטטית, תדע להכין לכל המסיבות בגן ובבית הספר את הקאפקייקס הכי מדויקים עם הקרם הכי טעים בארץ, ותארגן את הכסף למשלוחי מנות והמתנות של הצוות החינוכי, למען ה'.

 יום אחד, כשאהיה גדולה, אקרא את כל הדברים האלו שכתבתי למעלה ואודה לאלוקים מאה פעמים שאת הכל אני עושה לבד בעשר אצבעות (בסדר, הבעל עוזר לפעמים)

 וכמה כיף שיש לי את היכולת הזו של להיות אמא אחת שעושה הכל הכל(!) ובדיוק בגלל זה עשו לי ספיישל דיי, שלא אתלונן.

ורגע לפני הסוף, אם אתם בכל אופן מוצאים מתקן מכנסיים אלוף שמוכן לעבוד על בסיס סטנד ביי, דברו איתי, כן?

העצמה נשית מהפכה נשית תרבות נשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד