כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ינואר בשוק הדירות החדשות: צניחה בתל אביב, זינוק בירושלים

מספר הדירות החדשות למכירה בדרום זינק ב-86% לעומת עלייה של 28% בכל הארץ

  • ד' אדר התשע"ב
ינואר בשוק הדירות החדשות: צניחה בתל אביב, זינוק בירושלים



לאחר שבדצמבר 2011 חצה מספר הדירות למכירה את סף ה-20 אלף לראשונה מזה עשור, בסוף ינואר 2012 נרשמה ירידה קלה ומספר הדירות שנותרו למכירה עמד על 19,920. למרות הירידה, מדובר על 28% יותר מאשר בסוף ינואר 2011 - כך עולה מנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מתוך כלל הדירות העומדות למכירה, כ-13,900 דירות הן דירות שנבנות ביזמה פרטית והשאר - 6,020 דירות - הן דירות שנבנות ביוזמה ציבורית. שיעור הגידול בבנייה ביוזמה ציבורית עמד על 33% ביחס לסוף ינואר בשנה שעברה לעומת שיעור גידול של 26% בלבד בדירות שנבנות ביוזמה פרטית.

עוד עולה מהנתונים, כי הגידול בכמות הדירות המוצעות למכירה לא היה אחיד על פני אזורים שונים בארץ. במחוז הדרום נרשם בשנה האחרונה זינוק של 86% במספר הדירות החדשות שנותרו למכירה, במחוז חיפה עמד שיעור זה על 45%, של כ-35% במחוז המרכז, במחוז ירושלים גדל ההיצע ב-8% ובמחוז תל אביב ב-5% בלבד. במחוז הצפון, שזכה לפופולאריות מחודשות מצד הקונים בשנה האחרונה, חלה ירידה של 3% במספר הדירות החדשות שנותרו למכירה.

סך הדירות החדשות שנמכרו לציבור הרחב בינואר 2012 עמד על 1,900, ירידה קלה של 2% ביחס למספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש ינואר 2011. עם זאת, גם כאן חל שינוי בהרכב הדירות שנמכרו: בשנה שעברה היו הדירות שנבנו ביוזמה ציבורית 38% מסך הדירות שנמכרו. השנה, היוו דירות אלו רק 24% מסך הדירות שנמכרו. זאת, לאחר שמספר הדירות שנמכרו מיוזמה ציבורית ירד בהשוואה לינואר אשתקד ב-14%, מה שיכול גם להסביר את הגידול במספר הדירות ביוזמה ציבורית העומדות למכירה.

גם כאשר מדובר על מספר הדירות החדשות שנמכרו, יש שוני גדול בין אזורים שונים בארץ מבחינת השינוי ביחס לשנה שעברה. נקודות הקיצון בנתון זה מיוצגות על ידי שתי הערים הגדולות בארץ: בעוד שבמחוז תל אביב חלה צניחה של 36% במספר הדירות החדשות שנמכרו, במחוז ירושלים נרשם זינוק של 110%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד