י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

איה קרמרמן מתרגשת – ראיון אישי מרתק

איה קרמרמן היא מנחת טלוויזיה פופולארית שחזרה בתשובה היא הגיעה עד  לגמר התחרות 'מאסטר שף' והנחתה את תוכנית האפייה 'בייק אוף ישראל', לאחרונה הוציאה ספר המשלב טורי רוח לצד מתכונים • וכעת מתראיינת ל'לובי נשי'

איה קרמרמן מתרגשת – ראיון אישי מרתק

איה קרמרמן מתרגשת, ויש לה סיבה טובה. היא פשוט מצליחה לגרום גם לסובבים אותה להתרגש, וכך בדיוק נשמע הריאיון שלנו. מרגש ומיוחד.

הטריגר: ספר מתכונים חדש. ממבט שטחי ראשון נשמע קצת אירוני, אישה חזקה, מאחוריה שנים של דוגמנות והגשת טלוויזיה, חוזרת בתשובה והולכת להנציח את הסטריאוטיפ – נשים במטבח. אלא שמבט שני ועמוק יותר על הספר מבהיר שאין כך הדבר כלל ועיקר. ספר המתכונים של איה משלב רוח וחומר בצורה מופלאה שעושה חשק לעצור רגע את החיים ולהבין את המקום המכובד הזה של האוכל בחיינו, ושל הרבה מעבר.

"הלוואי יכולתי להשתבלל אל תוך הבית שלי"

קרמרמן, 42, נשואה לזיו, אמא לששה ילדים ומתגוררת ברעננה. בחייה הספיקה לעשות הרבה מאוד בעולם הזוהר. בגיל 18 פתחה בקריירת דוגמנות, והתפרסמה בעיקר כאשר החלה לשמש כתבת בתוכנית 'ערב טוב עם גיא פינס'. בשנת 2010 חזרה בתשובה עם בעלה, זיו לנגר, ונעלמה למשך שנה מהמסך, אז חזרה לתוכנית בוקר בערוץ 10 ממנה פרשה לאחר מספר שבועות. 

על אף שהיתה חולמת "להשתבלל אל תוך הבית והילדים ולגדל אותם ללא הפסקה", כפי שהיא מתבטאת בראיון ל'בחדרי – נשים', העולם קרא לה להעניק גם בחוץ מהחיים מלאי העומק שיש לה כיום. בשנת 2015 השתתפה בעונת ה- VIP של התוכנית 'מאסטר שף' והעפילה לגמר, ובשנת 2016 הגישה בפריים טיים של 'קשת' את העונה הראשונה של "בייק אוף ישראל".

מקום שלישי במאסטר שף: "מעדיפה מתכונים שמלכלכים כמה שפחות סירים"

לאחר שהוכיחה את יכולותיה הקולינריות על גבי המסך, התבקשה על ידי עיתון 'בשבע' לכתוב טור שבועי. איה כתבה שם את עצמה וחלקה עם הקוראים רגעים פרטיים, רגעי משבר, שמחות והתרוממות רוח, וגם את החלק שבו היא שוברת את הראש איך להזין את המשפחה באופן הטוב ביותר, עם האוכל הבריא ביותר, ואם אפשר בלי ללכלך יותר מדי סירים.

"אני לא שפית, ולא מתיימרת להיות", היא מסבירה, "אבל משפט אחד, שמיכל אנסקי אמרה לי בארוחת ערב שבת אצלי בבית מיד בתום צילומי התוכנית 'מאסטר שף', נשאר חקוק בראשי: 'אני לא יודעת מאיפה זה מגיע, אבל יש לך ידע עתיק בבישול. כמו הסבתות של פעם'. מבחינתי, אין מחמאה גדולה יותר מזו, בעיקר משום שלא היו לי סבתות כאלה שנכנסות למטבח ומלמדות מה שהסבתות שלהן לימדו אותן. המשפט הזה נתן לי אומץ להפיץ את המתנה הזו שקיבלתי, למרות שאין לי מושג מאין צצה".

"אנשים דרשו את המתכונים – אז מצאתי דרך לשלב את הרוח והחומר"

את הרעיון לספר היא קיבלה בעקבות המיילים מקוראים שלה. "פתאום קיבלתי מיילים בהולים ולחוצים ביום שישי בצהריים: 'יש לי את כל המצרכים על השיש – מה אני עושה עכשיו', או למשל אמא ששיתפה אותי שהילד הקטן שלא לא אוכל דבר מלבד הסימילאק וממרח זיתים שלי... התברר לי שמתכונים שאולי היו זניחים אצלי – הפכו למשמעותיים במקומות אחרים. אנשים לא הפסיקו להגיב לתוכן של הטורים ונתנו התייחסות משמעותית לצד הקולינרי ולמתכונים. היתה לי כוונה להוציא בשלב מסוים ספר טורים. זה תחום שאני אוהבת, רציתי לקחת את הטורים שכתבתי ולהנגיש אותם לקהל, נהניתי לעבור עליהם שוב ולעבד אותם, ולצד התגובות והתלונות על כך שמגירת המתכונים בבתים רבים מלאה בגזירי עיתון ואיך אפשר להמשיך ככה? עלתה המחשבה פשוט לשלב בין הטורים למתכונים. ישבנו הרבה זמן לפתח את הקונספט של אמהות ותזונה, ואמונה, וחיים, וזה באמת לא סתם ספר בישול קלאסי. יש פה פתיחות מחשבתית, רגשית, וגם אוכל. אני שמחה עם המינונים ועם התוצאה.

ואם כבר מדברים על מינונים, כיום אמנם איה קרמרמן מתמקדת מאוד בגידול התא המשפחתי שלה מתוך אהבה גדולה, וזה מה שנותן לה כח ודלק אמתי, אך עושה גם למען הכלל. "אני מרצה, גם את הסיפור האישי שלי, וכן כמובן כותבת. אני חושבת שצריכים לדבר על נושאים שהם טאבו, כי טאבו מחליש אותנו כחברה".

ואיך נסיים את הכתבה בלי לתת לכן, קוראות בחדרי – נשים, לפחות שני מתכונים משגעים מתוך הספר?

קרקרים של כוסמין עם אגוזים וזרעים // מתחדשת

אינדקס חומר גלם: כוסמין (קמח), אגוזים, זרעים

אינדקס מנות: שונות

אמא שלי הגיעה עם חבילת קרקרים מהמאפיה. מיד הילדים ואני אימצנו את הרעיון והתחלנו לשדרג. הילדים כבר מכינים לבד.

3 תבניות בתנור, כמות קרקרים לפי חיתוך.

מרכיבים:

1 כוס שקדים

1/2 כוס קשיו

1/2 כוס אגוזי מלך

2 כוסות קמח כוסמין 70%

1 כוס שיבולת שועל דקה

1 כף מלח

5 כפות שמן

3 כוסות מים

1/2 כוס גרעיני חמניה

1/2 כוס גרעיני דלעת

1/4 כוס שומשום שחור או רגיל

 

אופן הכנה:

  1. שמים שקדים, קשיו ואגוזים במטחנת תבלינים או מעבד מזון וטוחנים לאבקה.
  2. מערבבים בקערה קמח, שיבולת שועל, אבקת אגוזים, מלח, שמן ומים. משהים 15 דקות כדי שהמים יספגו. הבלילה צריכה להיות במרקם של בלילת פנקייק כדי שאפשר יהיה לשטח אותה לעובי דק.
  3. מערבבים בקערה נפרדת את הגרעינים והשומשום. לוקחים 1/2 כוס מתערובת הגרעינים ומערבבים עם הבלילה.
  4. מחממים תנור ל 180 (אם יש, בתוכנית טורבו) מעלות ומצפים 2 תבניות בנייר אפיה משומן. יוצקים את הבלילה ומשטחים בעזרת תרווד או מרית באופן שווה. מפזרים את הגרעינים הנותרים על הבלילה המשוטחת. מרימים את התבנית ומכים בשיש כדי שהעובי של הקרקרים יהיה אחיד.
  5. אופים 10 דקות. מוציאים את התבנית וחותכים בסכין את צורות הקרקרים הרצויות מחזירים את התבנית לתנור, מנמיכים את חום התנור ל 160 מעלות ואופים חצי שעה או עד שהקרקרים יבשים.
  6. לקרקרים דקים מחלקים את הבלילה בין 3 תבניות ומקצרים את זמן האפייה. שומרים בקופסא.

*הרבה בלה בלה, אבל מעט עבודה. מבטיחה.

פלאפל עדשים שחורות // פרק: מודאגת

תיוג: פרווה, טבעוני, כשל"פ

אינדקס חומר גלם: עדשים, מנגולד

אינדקס מנות: צמחוני חם

 

אמא שלי תמיד מספרת שבתקופת ההיריון איתי, היא העבירה בפלאפליה. שנים לא הייתי מוכנה להתקרב. אבל אני מאוד אוהבת להכין לילדים אוכל מהיר בגרסה ביתית ובריאה. את התוצאה הזו, אפילו מי שאכל פלאפל דרך חבל הטבור יאהב.

 

6-8 מנות

מרכיבים:

250 גרם עדשים שחורות מושרות בשפע מים לפחות 10 שעות, מסוננות

½ צרור כוסברה

½ צרור פטרוזיליה

1 חבילת מנגולד, החלק הירוק

1 בטטה קלופה, מגוררת

1 כפית מלח

½ כפית זרעי כוסברה טחונים

אופן הכנה:

  1. שמים את העדשים במעבד מזון וטוחנים למחית גסה. מוסיפים כוסברה, פטרוזיליה ומנגולד וטוחנים שוב למחית.
  2. מעבירים את העיסה הטחונה לקערה. אם יש עודף נוזלים, מסננים או סוחטים ונפטרים מהם. מוסיפים בטטה, מלח וזרעי כוסברה ומערבבים.
  3. מחממים תנור ל 180 מעלות, מצפים תבנית בנייר אפייה ומברישים או מרססים אותו בשמן. לוקחים מהתערובת כף גדושה ויוצרים בידיים כדורים בגודל כדורי פלאפל. מניחים את הכדורים בתבנית ומזלפים עליהם שמן בנדיבות.
  4. אופים כ 20 דקות עד שהכדורים יציבים ושחומים.

*מי שלא בא לו לכדרר יכול לפזר את התערובת הפירורית על נייר האפיה (להשאיר פירורים מבלי להדק לתבנית). אופים  כ- 5 דקות ומקבלים פירורי פלאפל. מגישים על אורז.

מתכונים ראיון אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד