י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשכונה הירושלמית

בן 20 התחזה, מכר ביצים שהוברחו ונעצר

משרד החקלאות החרים בשכונת רמות בירושלים כ-18,000 ביצים מוברחות מהרשות הפלסטינית אשר הוטמנו במשאית הובלה

בן 20 התחזה, מכר ביצים שהוברחו ונעצר
pixabay

יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות בשיתוף פעולה עם השיטור העירוני בירושלים, חשפו 18,000 ביצים אשר היו אמורות להימכר בשיטת "דלת אל דלת" בשכונות בעיר ירושלים ואף להגיע לשווקים. הפקחים, שהגיעו לשכונה בעקבות מידע מודיעני, עצרו אדם שניסה לשווק ביצים לא מפוקחות. החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, התחזה למוביל דירות ונתפס בעת שפרק ביצים מהמשאית והעמיסן ברכבו המסחרי במהלך סיבוב מכירה בשכונת רמות בירושלים.

על אף האזהרות החוזרות ונשנות בנושא, תופעת ממכר ביצים לא מפוקחות "מדלת לדלת" מוסיפה להתקיים בישראל, וביתר שאת בריכוזי אוכלוסייה חרדיים. הביצים, שהוטבעה עליהן חותמת מזויפת ומטושטשת של מכון מיון, היו לא אחידות בגודלן, מלוכלכות, וניכר עליהן שעברו תהליך לא מקצועי ונעדר פיקוח בדרכן אל הצרכן.

צילום: משרד החקלאות

משרד החקלאות פונה לרבנים שיורו לציבור, שאסור לקנות ביצים שנמכרות "מדלת לדלת" בגלל שמירה על בריאות הציבור, ביצים אלו בחלקן נדבקו בסלמולנה אלימה, ואכילתן מסכנת חיים של קשישים , ילדים, ומוחלשי חיסון. יש להשליך ביצים אלו, כולל האריזה, באופן מידי לפח הזבל, ולנקות היטב את מקום אחסונן במקרר.

"משרד החקלאות ומשרד הבריאות אוסרים על שיווק ביצים שלא נבדקו ואוחסנו שלא כראוי בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, ומבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים ברשתות שיווק ובחנויות מפוקחות" אומר חנוך יחיא, מנהל מרחב מרכז של יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות. "יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה הנושאת תווית מכון המיון וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף".

צילום: משרד החקלאות

משרד החקלאות משרד הבריאות הברחת ביצים הרשות הפלסטינית סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד