1. עמוד הבית
  2. נשים
  3. בריאות

מים זה מרזה, וגם: כל הסיבות שלכם לשתות יותר

עייפים? כואבים? רעבים? אולי זה כי אתם פשוט צמאים. כל הסיבות הטובות שלכם למלא את הגוף במים 

שיפי חריטן, כ"ד ניסן תשע"ט 29/04/2019 17:30

מים חיים לעולם מים מים. תמונת אילוסטרציה צילום: pixabay

אמנם בחוץ חם, אם כי אין זו הסיבה היחידה שמצריכה אותנו לגשת אל מתקן המים או הברז הקרובים ולמלא את הכוס. מים הם פשוט בסיס נהדר לכל כך הרבה מחלות ותופעות לוואי, והם זמינים, ובחינם, אז למה לוותר, למה?

בואו נתחיל בכמה עניינים פחות נחמדים שקשורים למים.

הרבה אנשים אינם מסוגלים לשתות מים. למה? הרגלים גרועים. נקודה. הגוף צריך מים, המוח שמורכב ברובו ממים חייב אותם, ובכלל – אין צורך להרחיב על מים חיים לעולם. אלא מה, כדרך בני האדם, הרסנו גם את הטבע הזה של שתיית מים והתמכרנו לתחליפים כאלו ואחרים. על מנת להחזיר את הרגל שתיית המים, זקוקים אנשים רבים לתמריצים. לא לכולם המים עוברים חלק בגרון. אז אם גם לכם מים עושים בחילה על הבוקר, אל תתייאשו. אתם פשוט חייבים לנקות את הגוף. ככל שתתרגלו שתיית מים, הבחילה תחלוף.

המלצה שלי מניסיון? לא להתחיל בכמות גדולה בבת אחת, כי מאבדים את היכולת להתמיד. אתם לא שותים מים בבוקר בכלל? שתו חצי כוס, ועדיף להוסיף לימון כדי לתת מעט טעם. אחרי שבוע תעלו לכוס וכן הלאה. תקבעו את הקצב הנכון לכם לפי הרגשת הגוף, והכי חשוב: בנחת, לא בכח ולא בעצבים. תזרמו עם המים, מה שנקרא. המטרה היא להגיע לשתי כוסות מים לפחות – כמות המים שהגוף מאבד במהלך הלילה.

כתבתי בעבר על שתיית מים בבוקר, אלא שמים טובים לעוד הרבה מקרים:

מים עשויים למנוע מחלות פיזיות: כגון כאבי גב, כאבי בטן, התקפי לב. איך זה? ניקח את הגב כדוגמה: בין חוליות עמוד השדרה ישנם דיסקים, שממש כמו המוח, עשויים ברובם ממים. כאשר יש בגוף מחסור במים מה קורה? הדיסקים מתכווצים. אלו שסובלים מכאבי גב, יחושו כאבים חדים יותר כאשר חסרים להם נוזלים בגוף. ואם מדברים על הלב, מחקר שפורסם לפני יותר מעשר שנים, העלה כי שתיית חמש כוסות מים ומעלה, מפחיתים ביותר מ- 40% אחוז את הסיכון לקבל התקף לב, לעומת אנשים ששותים פחות משתי כוסות מים ביום.

עייפות: מחקרים מצאו כי גורם מרכזי לעייפות בלתי מוסברת הוא מחסור בשתיית מים. ככל שאחוזי המים יורדים בגוף, אנחנו הופכים לעייפים ומבולבלים. קורה לכם? לכו שתו כוס מים!

הרזייה: אז נכון, מים בהחלט מסייעים להרזיה. מחקר של החברה האמריקאית לכימיקלים, מצא כי אנשים ששתו שתי כוסות מים לפני כל ארוחה הורידו יותר במשקל מאשר אנשים שאכלו תזונה זהה, בלי לשתות. בנוסף, הגוף עשוי לפרש תחושת צמא כרעב, ואז אנחנו הולכים לחפש אוכל במקום מים, והפסדנו פעמיים. הכי חשוב? מים משפרים את קצב חילוף החומרים בגוף ופשוט מנקים לכם אותו. שווה, לא?

אז כמה לשתות?

טוב, אז יש לכם את כל הסיבות לשתות מים, ובלי להפחיד אז לא ניכנס לזה, שתו כמה שצריך ולא יותר מדי, כי גם יותר מדי זה מסוכן. כן, יש כזה דבר הרעלת מים. בגדול המינון המומלץ הוא 30 מ"ל לכל ק"ג ליום – כך שאדם השוקל 70 ק"ג, צריך לשתות 2.1 ליטר מים בממוצע ביום וכן הלאה.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. כתבה אמיתית אבל חסר משהו הכי חשוב