י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החוקרים תצפתו

פלאפל בשקל: כך עלו אנשי המס על התרמית

מבצע פשיטה של מבקרי המס: בעל דוכן פלאפל נהג להקליד בקופה שקל אחד בעבור כל עסקת קנייה וכך הצליח לחמוק מתשלומי מס • "עשיתי שטות ואני מצטער; אני מבקש סליחה"

פלאפל בשקל: כך עלו אנשי המס על התרמית
פלאפל צילום: שושי סירקיס, באדיבות קטיפה

מבצע פשיטה של מבקרי המס: במהלך תצפית שנערכה על דוכן פלאפל בירושלים ובקניות ביקורת שנעשו באותו דוכן התגלה כי בעל הדוכן נהג להקליד בקופה שקל אחד בלבד בעבור כל עסקת קנייה. בעל הדוכן אמר למבקרים: "אין לי מה להגיד, עשיתי שטות ואני מצטער, אני מבקש סליחה". 

בנוסף, בחנות לממכר טקסטיל באזור פאתי ירושלים, מצאו המבקרים צ'קים שבגינם אין תיעוד בספרים. בעל החנות הנחוש טען בפני המבקרים: "אני צריך למצוא את זה, זה בטוח רשום".
 
מקרים אלו ודומיהם ארעו במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בירושלים רבתי, אשר כלל 110 ביקורות, עלה כי בקרב 9% בלבד, מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה ירושלים 3, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.
 
פלטי האשראי של מעבדה, שנבדקו על ידי המבקרים, העלו כי חיובי אשראי בסך 18,150 ₪ לא נרשמו כלל בקופה. בעל המעבדה טען: "כנראה לא נרשם רק בימים האחרונים". במפעל לחיתוך בלייזר נמצאו צ'קים בסכום כולל של 12,222 ש"ח, שלא תועדו בספרי העסק. בעל המפעל מיהר להבהיר: "לא הספקתי לרשום והצ'ק השני היה לביטחון בלבד".בביקורת בבית מלון בירושלים נמצאו פלטי מסלקת אשראי לחודש אפריל 2019 שחלקם לא נרשמו בספרים.

תגובת הנהלת מלון לפשר הדבר הייתה: "הם בטוח נרשמו כנראה לא כאשראי, אלא כמזומן, אנו נבדוק עם הנהלת החשבונות". 

במסגרייה נמצאו הזמנות עבודה עבור עבודות שבוצעו ושולמו בסכום של 15,660 ₪  ולא הוצאו קבלות או חשבוניות בגינן.

בעל המסגרייה טען: "זה כנראה נשכח, איני זוכר כיצד היא שילמה או במזומן או בהעברה בנקאית, אני עכשיו אוציא חשבונית".
 
פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

פלאפל טקסטיל העלמת מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד