כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברוך דיין האמת

מגדולי תלמידי החזו"א: הגר"א איברהמס זצ"ל הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של הגאון רבי  אריה לייב איברהמס זצ"ל - מאחרוני תלמידי מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל • בן 86 בפטירתו • מסע הלוויה יתקיים היום בצהריים בבני ברק

מגדולי תלמידי החזו"א: הגר"א איברהמס זצ"ל הלך לעולמו
הגאון רבי אריה לייב איברהמס זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל בעולם התורה: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה לפנות בוקר (חמישי) הידיעה על הסתלקותו של הגאון המובהק רבי אריה לייב איברהמס זצ"ל, מגדולי ושרידי תלמידי מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל. בן 86 היה בהסתלקותו. 

בשנתיים האחרונות חלה במחלה הקשה והמשיך בשגרת יומו כרגיל. בשבועות האחרונים נחלש ואושפז בבית החולים 'מעיני הישועה', שם אושפז. אך לפני יומיים שוחרר ואתמול פונה לשיבא בתל השומר - שם השיב את נשמתו ליוצרה.

בהיותו צעיר לימים עלה מארה"ב ללמוד בישיבת סלבודקה בבני ברק. בעיר בני ברק נקשר למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל, והיה לאחד מגדולי תלמידיו המובהקים, מאז ועד יומו האחרון דבר על החזון איש ועסק בתורתו. 

רבי אריה זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום וכאחד מגאוני הדור שכל חייו דבק בתורה והיה עמל בה כל היום, כל חייו היו ד' אמות של הלכה ותורה. היה מרבני כולל 'תורת אברהם' בבני ברק של הגאון רבי יצחק גרודז'ינסקי שיבלח"ט. 

כשפתח הגר"ח גריינמן זצ"ל, בעל ה'חידושים וביאורים', את בית מדרשו הגדול ברחוב חידושי הרי"ם, הורה הגר"ח לשים אותו כיסא כמו שלו לרבי אריה זצ"ל. 

כשבניו של הגר"ח גריינמן זצ"ל ישבו שבעה התבטא הגר"א זצ"ל בפניהם כי הוא מרגיש אבל כמוהם וצריך לשבת בצד של האבלים. 

הותיר אחריו שתי בנותיו, הנשואות לרב חנוך שוורץ והגאון רבי אברהם צבי וייל, נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

מסע ההלוויה יצא היום (חמישי) בשעה 12:30 בצהריים מבית המדרש הגדול רחוב חידושי הרי"ם 2 בבני ברק, לבית החיים סגולה בפתח תקווה - שם ייטמן.

תא נשמתו צרורה בצרור החיים

רבי אריה לייב איברהמס החזון איש הרב חיים גריינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד