כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"עסק שהתנהל על פי חוק"

זוג חרדי נחקר באזהרה: מכרו מותגים מזויפים

הונאת המיליון: זוג חרדים מאשדוד נלקחו לחקירה במחלקת ההונאה של המשטרה, לאחר שהתגלה כי מכרו אלפי שעונים ממותגים בינלאומיים יוקרתיים לישראלים רבים, כשהם בעצם מזויפים. בעל שם עולמי הצליח לעלות על הזיוף שהיה בגימור מושלם כמו האמיתי

זוג חרדי נחקר באזהרה: מכרו מותגים מזויפים
שעוני זהב. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בני זוג חרדים מאשדוד נחקרו באזהרה ושוחררו בחשד שסיפקו לחנויות ישראליות, שעונים מזויפים עם שמם של המותגים המובילים בעולם.

ההונאה הגדולה התגלתה לפני שבועות אחדים, בבדיקה פנימית שקיימה חברת 'הוגו בוס'. המקצוענים בחברה גילו כי בין השעונים שלהם שנמכרים ברשתות הגדולות מסתובבים גם שעונים מזויפים. וכיצד הם גילו זאת? על השעונים לא הופיע שם היבואן.

לתמונה הוכנסו חוקרי יחידת ההונאה של המחוז הדרומי במשטר ישראל שפתחו בחקירה סמויה שהתנהלה במשך שלושה שבועות, בסופה גילו החוקרים כי מאחורי הזיוף ההמוני עומדים בני זוג חרדים מאשדוד. כשפשטו השוטרים על ביתם של בני הזוג, הם גילו ארונות זכוכית ובהם מאות רבות של שעוני יוקרה שמוצגים לראווה - 1900 במספר, שיובאו מסין ושווים מוערך בכ-800 אלף שקלים.

רס"מ דרור יצחק, קצין קניין רוחני במחוז הדרום אמר בראיון לאלמוג בוקר ב'ערוץ 13', "אנחנו מדברים על מקום שמתנהל כאותנטי לחלוטין. כפי שידוע לנו כיום הוא מתנהל עם מסמכים ועל פי חוק. והשעונים פשוט נמכרים כשעונים מקוריים לכל דבר ועניין".

לדברי הכתב אלמוג בוקר שדיווח על כך לראשונה ב'ערוץ 13', רמת הגימור של השעונים היתה מזויפת בצורה כמעט מושלמת, עד כדי כך הם היו נראים אותנטיים לחלוטין שבכדי לקבוע כי אכן מדובר בזיוף, גויס למשימה שען מקצועי בעל שם עולמי, שהצליח לזהות את ההבדלים בין המקור למזויף.

גורם במשטרה אמר ל'בחדרי חרדים', כי בני הזוג החרדים, לא נעצרו, כי אם נחקרו במשטרה ובסיומה שוחררו לביתם. 

במשטרה ימשיכו בחקירה ויבדקו כמה זמן פעלה החנות וכי על פי ההערכה, אלפי ישראלים עונדים שעוני יוקרה שאותם קנו במיטב כספם, כשלמעשה מדובר במותג מזויף.

הונאה חרדים היחידה הארצית לחקירות הונאה זוג חרדים מותגים מזוייפים שעונים מזויפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד