כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תיעוד מצמית מהישיבה השרופה

אחד ההורים ל'בחדרי': "חייבים לבדוק את עצמנו, התפילין שלו נשרפו"

לאחר השריפה הענקית שכילתה את בנין ישיבת לוצרן בקנווי איילנד, שוחח כתב 'בחדרי חרדים', עם אחד ההורים שהתפילין של בנו נשרפו, הוא קורא לחשבון נפש | "ברוך השם אף אחד לא נפגע, אף בחור לא נפצע, אבל בוודאי צריך לתת את הדעת שנשרף בית מדרש, תפילין וספרים"

אחד ההורים ל'בחדרי': "חייבים לבדוק את עצמנו, התפילין שלו נשרפו"
השריפה בישיבת לוצרן בבריטניה צילום: באדיבות המצלם

אמש, ליל ראשון של חנוכה, פרצה שריפה בישיבת לוצרן בקנווי איילנד - בריטניה. ספרי קודש נשרפו, ספר התורה נהרס, ועשרות זוגות תפילין נשרפו, כולל של אחד הבחורים, שאביו שוחח עם 'בחדרי חרדים'.

"ספר התורה נהרס, עדיין בודקים מה מצבו המדויק, אבל זה נראה לא טוב, לפחות 30 זוגות תפילין ניצלו, אך עשרות זוגות אחרות היו למאכולת אש רח"ל, אני צריך לקנות תפילין לבן שלי, התפילין שלו נשרפו, כנראה זה סימן בשבילי מהשמים".

"איזה מסר שלחו לנו מלמעלה" אומר האבא בכאב, ל'בחדרי חרדים' "כל אחד מאיתנו צריך לבדוק את עצמו, אף אחד לא יודע למה זה קרה, בוודאי יהיו אנשים שיודעים למה זה קרה, בגלל זה ובגלל זה, או בגלל משהו אחר, אבל בעצם זה מסר לכל אחד שצריך לדעת מה הקב"ה רוצה ממנו באופן אישי".

"אפילו אנשים שלא היו שם וקוראים את הסיפור הזה, יש להם קצת התעוררות, קצת רגש על מה שקרה, מה שהיה יכול לקרות ולא קרה, ברוך השם אף אחד לא נפגע, אף בחור לא נפצע, אבל בוודאי צריך לתת את הדעת שנשרף בית מדרש, נשרפו ספרים, נשרפו תפילין, ואפילו אנשים שאין להם שייכות למה שקרה, בוודאי גם להם צריך רגש וקצת מחשבה, אולי גם להם יש מסר שהם צריכים להבין מתוך הסיפור, מה הם יכולים לתקן בעצמם".

בתוך כך ממשיכה משטרת אסקס בחקירת השריפה, לא ברור עדיין מה גרם לשריפה, אך ההשערה היא שהיא נגרמה מחנוכיה, מאחר והבחורים לא היו בישיבה בזמן השריפה, אין עדות לתחילת השריפה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שריפה אדירה כילתה לחלוטין את ישיבת לוצרן בקנווי איילנד שבמחוז אסקס, הסמוך ללונדון, אמש (ראשון). ספרי תורה, תפילין וספרי קודש נהרסו ונשרפו, לא דווח על נפגעים בקרב תלמידי הישיבה.

הבחורים היו במסיבת חנוכה באותו הזמן שהשריפה פרצה, בסביבות השעה 21:00, בבית ראש הישיבה שלהם, הרב משה קופלמן. הפנימייה וחפצי הבחורים נשרפו, כמאה בחורי הישיבה נסעו ללונדון, לאחר שלא היה שייך להישאר במקום.

כך נראית הישיבה לאחר השריפה:

קנווי איילנד ישיבת לוצארן הרב משה קופלמן הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד