כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כל המספרים

הסקר מעלה: הישראלים פוחדים מהקורונה, אך לא כולם עוטים מסיכה

סקר מעניין נערך בימים האחרונים בקרב האזרחים במדינה, בצל התפשטות הנגיף ובעיצומו של הגל השני • הסקר בדק את רמת שביעות הרצון מתפקוד ההנהגה בישראל, את התדירות בעטיית המסיכה וההתנהלות הכספית, ומה צפוי לנו בשנה הקרובה • כל המספרים

הסקר מעלה: הישראלים פוחדים מהקורונה, אך לא כולם עוטים מסיכה
אילוסטרציה צילום: pixabay

סקר שנערך מגלה: 90% מהאזרחים מודאגים מהמגיפה. למרות זאת, 30% לא עוטים מסיכה באופן קבוע . 40% שינו את הרגלי הקניות . ו-47% אופטימיים בנוגע לאפשרות החזרה לשגרה בשנה הקרובה.

 סקר שערך 'ישראל היום' באמצעות מכון 'מאגר מוחות' מעלה ממצאים מפתיעים. בשאלה מהו הציון הממוצע לניהול אתגר הקורונה (מ-1 עד 5)? ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה למירב הנקודות: 2.53. אחריו שר הביטחון בני גנץ: 2.31. ושר האוצר ישראל כץ: 2.65. חתם את הניקוד שר הבריאות יולי אדלשטיין עם כ- 2.58 נקודות.

הנגיף פגע באינספור עסקים ברחבי העולם, רבבות מובטלים, כשרק לאחרונה הזהיר משרד האוצר מדירוג האשראי הצפוי של ישראל. על השאלה עד כמה מצבך הכלכלי נפגע או השתפר בעקבות משבר הקורונה? כ-52% השיבו כי נפגעו, כ-45% השיבו כי לא חל שינוי: ורק 3% ענו כי המצב השתפר.

האם שינית את התנהלותך הכספית במהלך המשבר? 50% צמצמתי הוצאות על מותרות: 27% לא חל שינוי בהתנהלותי: 14% צמצמתי הוצאות על מוצרים בסיסיים.

חובת עטיית המסיכה נאכפת באדיקות רבה מצד משטרת ישראל בתקופה האחרונה והסקר יצא לבדוק מה הציבור בישראל עושה בפועל כשהוא בשטח, השאלה הייתה, באילו מקרים את/ה מקפיד/ה או לא מקפיד/ה לעטות מסיכה? רוב המשיבים כ-70% ענו כי הם עוטים בכל המקרים הנדרשים. 21% ענו כי הם עוטים ברוב המקרים, ורק 4% ענו כי הם עוטים במקרים מועטים או רק בחללים סגורים.

עד כמה את/ה מודאג/ת או לא מודאג/ת ממצבם הבריאותי של הקרובים לך? מודאג במידה רבה מאוד: 20%. מודאג במידה רבה: 22%. מודאג במידה בינונית: 33%. מודאג במידה מעטה: 15%.

על מה צפוי להיות להיות לנו בשנה הבאה והאם את/ה אופטימי/תאו פסימי/ת ביחס לאפשרות של חזרה לשגרה בשנה הקרובה? מתברר כי הרוב בישראל הוא פסימי: 53%, ורק 47% אופטימי.

באיזו מידה חל או לא חל שינוי בהרגלים הבאים שלך בעקבות משבר הקורונה? 67% השיבו כי שינו את הרגלי היציאות מהבית. בנוסף 40% העבירו את הקניות שלהם לאינטרנט ולמשלוחים, ורק 18% המשיכו כרגיל במספר הביקורים המשפחתיים. במקביל, 38% לא שינו את מספר הימים שהגיעו פיזית לעבודה.

סקר קורונה מסיכה בריאות אבטלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד