כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המחאה יורדת לשטח

חסידי ברסלב מפגינים בבלפור לצד השמאל: "ביבי נגד רבי נחמן"

בצל הניסיון להגיע למתווה שיאפשר את הגעת האלפים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, עשרות חסידים צעדו הערב לכיוון מעון ראש הממשלה בבלפור והצטרפו למחאות המתקיימות במקום על ידי ארגוני השמאל | מהומות התפתחו במקום ולפחות שני מפגינים נעצרו. צפו

חסידי ברסלב מפגינים בבלפור לצד השמאל: "ביבי נגד רבי נחמן"
חסידי ברסלב מפגינים צילום: באדיבות המצלם

מאות חסידי ברלסב הצטרפו הערב (מוצ"ש) למחאה מול מעון ראש ההמשלה ברחוב בלבפור, בדרישה לאפשר את את הגעת האלפים לציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה. המפגינים הגיעו מלווים ברכבים ממותגים ושלטים וקראו קריאות נגד ראש הממשלה. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין מפגינים לשוטרים, לפחות שניים נעצרו עד כה.

כזכור, ביום חמישי התקיימה הפגנה נוספת בה השתתפו עשרות חסידים, מול מלון רימונים בעיר צפת שם שהה ראש ההמשלה נתניהו לחופשה עם בני משפחתו. המפגינים תקעו בשופרות והניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "די להתעלל בחסידי ברסלב" ו"רוצים להגיע לרבינו". החסידים קראו קריאות לעבר ראש הממשלה ודרשו לאפשר את הטיסות לאוקראינה. 

בתוך כך, בצל הלחץ הכבד שהפעילה חסידות ברסלב, הודיע נתניהו כי מינה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. בצוות חברים שר הבריאות אדלשטיין, שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כ-300 ישראלים חסידי ברסלב שעשו את דרכם לאומן עוכבו עד סמוך לשבת בעקבות הצו אוסר על תיירים להיכנס לאוקראינה כדי למנוע הגעת חסידי ברלסב לאומן. הם שוחררו לאחר התערבותו של שר הפנים אריה דרעי. 

צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

 

אומן חסידי ברסלב בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד