כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השבוע ה-12 ברציפות

אלפים מפגינים בבלפור; בעלי העסקים הצטרפו; המשטרה דורשת להפסיק את הרעש

כוחות המשטרה המאבטחים את ההפגנה בבלפור המתקיימת זה השבוע ה-12 ברציפות - כרזו למפגינים להפסיק את הרעש בהתאם להחלטת בג"ץ | להפגנה הצטרפו גם בעלי העסקים מרחבי הארץ, רגע לפני הסגר שלטענתם יפגע בהם בצורה קשה ביותר • צפו

אלפים מפגינים בבלפור; בעלי העסקים הצטרפו; המשטרה דורשת להפסיק את הרעש
אלפי מפגינים נגד נתניהו בירושלים צילום: מחאות השמאל הקיצוני

אלפי מפגינים הגיעו גם הערב (מוצ"ש) כמידי שבוע סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, זה השבוע ה-12 ברציפות, ודורשים מנתניהו להתפטר מתפקידו. המפגינים צעדו מייד עם צאת השבת מכיוון גשר המיתרים בכניסה לעיר לעבר מעון ראש הממשלה והרחובות הסמוכים לכיכר פריז, שם מתקיימת כעת ההפגנה. הערב הצטרפו אל המפגינים הקבועים גם בעלי העסקים שמוחים על הכוונה להטיל סגר ללא פיצוי הולם, דבר שלטענתם 'ימוטט אותם כלכלית'.

בתוך כך, כוחות המשטרה שנמצאים במקום כרזו למפגינים להפסיק את הרעש שמתבצע באמצעות צופרי אוויר, תופים וכלי הקשה, בהתאם להחלטת בג״צ לפיה החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות אמצעים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). במשטרה מבהירים כי לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה. השוטרים במקום קוראים למפגינים לקיים את הוראות החוק והחלטת בימ״ש, להישמע להוראות השוטרים בשטח ולקיים את המחאה בגבולות החוק.

ממחאת הדגלים השחורים נמסר: העובדה שאנו נכנסים לחודש הרביעי של המחאה ומספר המפגינים והמפגינות הוא הגדול ביותר עד היום- מוכיח את מה שברור לכולם: נתניהו חייב ללכת הביתה. לא רוצים יותר ב׳סגר נתניהו׳, לא רוצים את השחיתות, את הטבות המס, המטוס הפרטי- רוצים מדינה נורמלית! נמשיך להילחם בעבור שלטון שאוהב את העם".

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי היא ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים במוצאי השבת וכוחות המשטרה ייפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים, "על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי", לדברי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

בלפור הפגנה מחאת הדגלים השחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד