כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מקומם

המחבל השליך בקבוק תבערה, בג"ץ פסק לטובת משפחתו

בית המשפט העליון פסק על המדינה לשלם הוצאות של אלפי שקלים למשפחתו של מחבל מחברון שנעצר בחשד להשלכת בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל | ארגון 'בצלמו': "לא ייתכן שכסף של משפחות שכולות ילך לכיסם של משפחות מחבלים"

המחבל השליך בקבוק תבערה, בג"ץ פסק לטובת משפחתו
השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בני משפחתו של מחבל שהשליך בקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל, יקבלו מהמדינה אלפי שקלים, כך קבע בית המשפט העליון בעתירה שהגישה המשפחה נגד מדינת ישראל. לטענת בני משפחת המחבל, הם לא עודכנו על מעצרו והעברתו לבית החולים לשערי צדק בבירה. מייד לאחר המעצר הם הגישו עתירה בהולה לבג"ץ דרך ארגון השמאל 'המוקד להגנת הפרט'. 

בית המשפט העליון נזף במדינה על כך שצה"ל לא מיהר לעדכן את בני משפחת המחבל לאן נלקח בנם - מיד ברגע המעצר. שופטי בג"ץ ציינו בפסק הדין כי הם מביעים צער על התנהלות המדינה ועל חובתה לעדכן את בני משפחת המחבל בכל עת.

בנוסף, פסק בית המשפט לטובת בני המשפחה וקבע כי על המדינה לשלם החזר הוצאות משפט בסך 7,500 שקלים. אלא, שלטענת ארגון זכויות האדם 'בצלמו', בני המשפחה לא שילמו הוצאות משפט מאחר ו'המוקד להגנת הפרט' ייצג אותם ללא תשלום, ובכך בעצם קיבלו פיצוי של אלפי שקלים. 

מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר בתגובה: "אותו בג"ץ שמתנכר למשפחות שכולות נפגעי איבה, מחבק את משפחות המחבלים שוב ושוב. בג"ץ שוב הוכיח שהוא ממשיך לדאוג לזכויות אדם, אבל של משפחות מחבלים".  בארגון הוסיפו כי "מדובר בהחלטה שמשמעותה, כי מעכשיו כל מפקד צה"ל ייהפך למודיע משפחות מחבלים, במקום לעסוק בפעילות נגד הטרור".

 "לא ייתכן שכסף של משפחות שכולות נפגעי איבה ילך לכיס של משפחות מחבלים", הוסיפו בארגון, "בכוונתנו לחוקק בקרוב חוק שיאסור על בג"ץ להתערב בעניינים ביטחוניים מובהקים. הטירוף הזה חייב להיפסק".

 

 

בקבוק תבערה מחבל עתירה בית משפט העליון בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד