כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בר המצווה לבנו

הפרקליטות על בקשת יגאל עמיר: "סיכון ביטחוני של ממש"

לאחר שעתר נגד החלטת שירות בתי הסוהר שלא לאפשר את יציאתו לשמחת בר המצווה של בנו, בפרקליטות מגבים את עמדת שב"ס וקובעים כי יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין עדיין מהווה סיכון בטחוני גבוה, וכל קשר שלו עם העולם החיצון עלול להביא לפגיעה בביטחון המדינה

הפרקליטות על בקשת יגאל עמיר: "סיכון ביטחוני של ממש"
פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה היום (שלישי) על ידי  הפרקליטות תגובת המדינה לעתירתו של יגאל עמיר לצאת לחופשה לרגל בר המצווה של בנו. בתגובה, מביאה הפרקליטות את עמדת שירות הביטחון הכללי לגבי יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, כי מדובר באדם המהווה סיכון לציבור.

"מעמדת שירות הביטחון הכללי עולה כי השירות מתנגד להוצאת יגאל עמיר לחופשה לרגל אירוע בר המצווה", נכתב בתשובת המדינה, "לעמדת השב"כ, קיים סיכון ביטחוני של ממש מקשר בלתי מפוקח של עמיר עם אחרים, לרבות עם בני משפחתו, בין אם יציאתו לאירוע תהא בחלופה של חופשה, ובין אם יציאתו לאירוע תהא בדמות הוצאתו בליווי".

אתמול הודיע השב"ס כי האסיר יגאל עמיר הגיש לפיקוד כלא 'אשל' בקשה ליציאה לחופשה מיוחדת לחגיגת בר מצווה בתאריך 06.11.20. הבקשה הוגשה במהלך חודש ספטמבר ועברה לבחינת גורמי המודיעין והביטחון הרלוונטיים. בשב״ס לא אישרו את הבקשה. בעקבות כך הגיש עמיר עתירה שתידון ביום מחר (רביעי) במתחם העתירות ׳אשל׳ שבבאר שבע.

בפרקליטות מדגישים כי החלטת מ"מ נציב שב"ס לדחות את בקשת יגאל עמיר להוצאתו לחופשה או להוצאתו בליווי לרגל בר המתווה של בנו, התקבלה על רקע שיקולים ענייניים ורלוונטיים, לרבות ובעיקר שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור על כלל היבטיהם. ב"כלל שיקולים אלה נמנים התנהגות העותר בבית הסוהר, עמדת מודיעין שב"ס, ועמדת שירות הביטחון הכללי, כמו גם שיקולים הנוגעים לצו השעה הבריאותי, ועניינו החשש מפני התפשטות נגיף הקורונה במתקני הכליאה", נכתב בתשובת הפרקליטות

כזכור, בשבוע שעבר פורסמה ב'חדשות 13' חוות דעת מטרידה של השב"כ, אשר קובעת קובעת כי גם 25 שנה אחרי, רוצח ראש הממשלה עדיין מהווה סיכון. גורמים בשב"כ צוטטו כשהם אומרים על הרוצח יגאל עמיר כי הוא "פעיל מסוכן שלא שינה את דרכיו" והמליצו כי "יש לצמצם את קשריו עם אנשים מבחוץ".

מה שגרם לחוות הדעת הזו היא טענה שלפיה בני נוער המזוהים עם הימין הפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו. "בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו... כל זה מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא", נאמר בחוות הדעת.

יגאל עמיר בר מצווה שב"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד