כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תיעוד מטריד ומקומם

צפו: המחבל ניסה לחסל את החייל שחשש להגיב

מחבל ניסה לרצוח הערב חייל צה"ל באמצעות השלכת בקבוק תבערה מטווח אפס ונמלט חזרה עם רכבו • החייל חשש להגיב • ח"כ סמוטריץ' מגיב ותוקף: "הסיפור הזה פשוט מטורף. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום" • צפו בתיעוד

צפו: המחבל ניסה לחסל את החייל שחשש להגיב
המחבל מיידה בקת"ב צילום: צילום מסך

תיעוד מטריד שהופץ הערב (מוצ"ש) ברשתות החברתיות, מעלה שאלות קשות בכל הקשור לנהלי הפתיחה באש בצה"ל, כמו גם על יכולות התגובה של החיילים.

בתיעוד נראה מחבל עוצר את הרכב מול עמדת שמירה של חיילי צה"ל בכניסה ליישוב קדומים. המחבל נראה מתקרב לחייל, מצית בקבוק תבערה, מיידה לעברו מטווח אפס ובורח חזרה לרכב, כל זאת בזמן שהחייל חושש להגיב. לאחר מכן המחבל נמלט לכיוון הכפר פונדוק.

מהצלה ללא גבולות יו"ש דווח כי "בהמשך לפיגוע בקת"ב סמוך לשעה 18:30 בכניסה לקדומים, מדובר במחבל שפרק מרכב הצית בקת"ב ויידה לעבר החייל בתחנה מול הישוב חזר לרכב ונמלט לכיוון פונדוק".

לפני כשבועיים פורסם ב'בחדרי' תיעוד ובו נראה כי במהלך הפרות סדר באזור הכפר אל מועייר הסמוך ליישוב עדי-עד בגוש שילה בבנימין, תקפו עשרות מחבלים באבנים קצין צה"ל שהיה במקום והוא בתגובה הגן על עצמו באמצעות ידיו. גם כשנזרקו לעברו סלעים גדולים שיכלו לגרום למותו, הוא חשש להגיב. זמן קצר לאחר מכן עזב הקצין את המקום בעת שהמחבלים מסמנים עוד וי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מוקדם יותר היום נזרק בקבוק תבערה לעבר לוחם צה״ל סמוך לעמדה צבאית בקרבת היישוב קדומים שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״. כוח צה״ל פתח במרדף אחר החשוד, באירוע אין נפגעים ולא נגרם נזק, צה"ל פתח בחקירת האירוע".

יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' הגיב הערב ואמר: "הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקת"ב מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים".

השימוש בתיעוד לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים. אנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר את בעל הזכות. במידה וידועה לכם זהותו אנא פנו אלינו למייל [email protected]

קדומים בקבוק תבערה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד