כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי העימות עם אוחנה

בתום כשנתיים: מ"מ המפכ"ל מסיים ללא פרידה

אחרי שאמש החליטה ועדת גולדברג לאשר את מינויו של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה, מ"מ המפכ"ל בשנתיים האחרונות ניצב מוטי כהן צפוי לסיים הערב את תפקידו | יחליפו בתפקיד סגן המפכ"ל ניצב אלון אסור

בתום כשנתיים: מ"מ המפכ"ל מסיים ללא פרידה
מוטי כהן צילום: דוברות המשטרה

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן צפוי  ליסיים הערב (חמישי) את תפקידו אותו מילא בשנתיים האחרונות. כהן יצא היום לחופשה כפי שהודיע מייד עם ההחלטה למנות את מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הבא.

מי שיימלא את מקומו של כהן בתפקיד, הוא סמפכ"ל המשטרה, ניצב אלון אסור. בימים הקרובים עשויה להתבצע חפיפה בין מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן לניצב קובי שבתאי לקראת כניסתו לתפקיד.

ועדת גולדברג, המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, הודיעה אתמול (רביעי) לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי החליטה לאשר את מינויו של ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל. 


המפכ"ל המיועד עם השר אוחנה 

ניצב קובי שבתאי הוא בן 56, נשוי ואב ל-3, אשר התגייס לפני כ-30 שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמפקד פלוגה בחטיבת בצנחנים. מאז, שירת במגוון רחב של תפקידים ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול.

במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.

כזכור, לאחר ההחלטה למנות את ניצב שבתאי לתפקיד, פרסם כהן איגרת לשוטרים בה הוא הודיע על פרישה מהמשטרה, והאשים כי "שיקולים זרים מנעו מינוי מפכ"ל קבוע בשנתיים האחרונות".

הוא ביקש למסור "ברכת הצלחה כנה ואמיתית לחברי ניצב שבתאי - הצלחתו, הצלחת הארגון כולו", וציין כי "במהלך 40 השנים האחרונות זכיתי לשרת בגופי הביטחון במדינת ישראל, בתחילה בצבא ובהמשך במשטרת ישראל. הייתה לי הזכות לפקד על יחידות, להוביל שינויים, לקבל החלטות מכריעות, לשרת ולהגן יחד אתכם, שוטרים ומפקדים, על אזרחי מדינת ישראל".

ניצב כהן האשים את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. לנגד עיני עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר".

כהן המשיך ותקף: "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים".

 

 

 

מוטי כהן ניצב אלון אסור מפכ"ל המשטרה אמיר אוחנה קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד