כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בג"צ על המוקד

גפני מציג תנאי בסיס לשותפות בממשלה בעתיד: פסקת ההתגברות

בעוד 70 יום אזרחי מדינת ישראל יעמדו מאחורי הפרגוד וישלשלו את בחירתם לקלפי אך כבר היום יש מי שמציב תנאי לכניסה עתידית לממשלה | ברקע חוק החמץ ושאר נושאים שעל סדר יומה של היהדות החרדית, קובע יו"ר ועדת הכספים גפני: פסקת ההתגברות - התנאי הבסיסי לכל מו"מ 

גפני מציג תנאי בסיס לשותפות בממשלה בעתיד: פסקת ההתגברות
משה גפני צילום: מרים אלסטר פלאש 90

עדיין לא ברור מי יקים את הממשלה הבאה, האם החרדים יוזמנו לשיחות המשא ומתן והאם ייקחו חלק בממשלה, אבל את יושב ראש דגל בתורה ומי שעשוי לעמוד בראש יהדות התורה בבחירות הקרובות זה לא מדאיג והוא כבר מציב את התנאי הראשון להצטרפות סיעת 'יהדות התורה' לממשלה הבאה.

גפני מציב את בג"צ על המוקד, "ישנם דברים שנצטרך לעשות מיד עם תחילת הקדנציה הבאה, לפני שנשתף פעולה עם כל נושא אחר, הדברים האלה יהיו חייבים להיות מוסדרים. הסדרת מעמדם של לומדי התורה הוא ציפור הנפש שלנו, אבל יש נושאים נוספים שלא נוכל לתת להם להמתין, כמו לשמר את הסטטוס קוו בנושא הגיור ולא לשנות ממה שהיה עד כה", הוא אומר בראיון שהעניק ל'יתד נאמן'.

מבחינת חבר הכנסת גפני, התנהלות בג"צ היא מקור הבעיה של היהדות החרדית בשנים האחרונות, "ישנם נושאים נוספים של דת ומדינה שבסוף מתנקזים למקום אחד: הבג"ץ! שבת זה הבג"ץ, החמץ זה הבג"ץ, כל בני הישיבות והגיור, הכל זה הבג"ץ ושכשהדברים מגיעים לפתחו הוא משליט בחוצפה את  האג'נדה המתבוללת שלו והופך גם את חוקי הכנסת", הוא תוקף. ומתחייב: "מיד עם תחילת הקדנציה, בטרם נסכים לעסוק בדברים אחרים, נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות".

70 יום לבחירות ועוד לפני שברור איך תיראה הממשלה הבאה, גפני מבהיר: "חייבים להעביר חקיקה שתעצור את הפסיקה האנטי יהודית שלהם".

לדבריו, "פסקת ההתגברות הופכת להיות הנושא המרכזי. תמיד היה מי שעצר את החקיקה הזו בטענות שווא של 'חוק עוקף בג"ץ' ושאר אמירות חסרות תוקף שאין להן אחיזה במציאות. מדובר בגוף שלא נבחר באופן דמוקרטי ומפעיל דיקטטורה שיפוטית כשליט המדינה. זה פוגע ביהדות ובצביון היהודי של מדינת ישראל וחייב להבלם!"

גפני מנתח את המפה הפוליטית כי כל ממשלה שתקום ייטלו בה חלק "אישים ומפלגות שהם בעייתיים בסוגיות דת ומדינה", ולכן אומר גפני היום, "אנחנו חייבים לצאת מהבחירות הבאות עלינו בעזרת השם לטובה מחוזקים", תוך שהוא מציב את התנאי הראשון להצטרפות 'יהדות התורה' לממשלה: "מי שירצה אותנו להרכבת קואליציה, יהיה חייב להסדיר את הנושאים שהם בציפור הנפש שלנו: מעמד לומדי התורה, ופיסקת ההתגברות שכוללת את הכל".

משה גפני יהדות התורה בחירות 2021 פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד