כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר השערורייה

ממשלת הולנד התפטרה חודשיים לפני הבחירות

חודשיים לפני תאריך הבחירות הרשמי, ממשלת הולנד התפטרה בעקבות שערורייה שנחשפה סביב החזרים כספיים שנדרשו אזרחים להחזיר לשווא. עם זאת על פי הסקרים, מפלגתו של ראש הממשלה המכהן תזכה שוב בפעם הרביעית ברציפות

ממשלת הולנד התפטרה חודשיים לפני הבחירות
ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה צילום: pixabay

ביום שישי האחרון התפטרה ממשלת הולנד, לאחר שרשות המיסים גבתה באופן לא חוקי כסף מעשרות אלפי משפחות, הבחירות היו אמורות להתקיים בכל מקרה בחודש מרץ, אך ההתפטרות היא יותר סמלית, מאחר והממשלה תמשיך לכהן כממשלה זמנית עד הבחירות.

לאחר ההתפטרות, אמר ראש הממשלה, מארק רוטה, כי "הממשלה לא עמדה בסטנדרטים הראויים", עם זאת הוא יישאר ראש הממשלה עד הבחירות שיתקיימו ב-17 במרץ. רוטה הודה כי הממשלה אחראית למחדל, "לא היתה לנו כל אפשרות מלבד להתפטר", אמר.

מפלגתו של ראש הממשלה המכהן "מפלגת העם למען חופש ודמוקרטיה", מובילה בסקרים וצפויה לנצח בבחירות הקרובות ומארק רוטה צפוי להיבחר בפעם הרביעית ברציפות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הסערה החלה לאחר דו"ח פרלמנטרי שחשף את הסקנדל. רשות המסים האשימה אלפי משפחות כי רימו לגבי קצבת ילדים בין השנים 2013-2019. רשות המסים דרשה החזר של עשרות אלפי אירו, מה שהביא משפחות רבות לחורבן כלכלי ובמקרים מסוימים אף להתגרש.

דו"ח פרלמנטרי כינה את השערורייה "עוול חסר תקדים", לאחר שמשפחות החזירו עשרות אלפי יורו מבלי לתת להן הזדמנות להוכיח את חפותן, ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, הגדיר את השערורייה כ"מבישה".

בינתיים, בהולנד יינתנו פיצויים בסך 30,000 יורו לכ-10,000 משפחות שהגישו בסוף השבוע תלונות לבית המשפט נגד חמישה פוליטיקאים, ביניהם שר האוצר ווקה הוקסטרה ושר הכלכלה אריק וויבס, בגין ניהול כושל במהלך תפקידם.

הולנד מארק רוטה קצבאות ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד