כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החוק להעלאת הקנסות

פיצוץ: החרדים זועמים על כחול לבן והליכוד

סאגת העלאת הקנסות שנמצאת על סדר היום כבר מספר ימים, הגיעה היום למבוי סתום בין החרדים לליכוד וכחול לבן שבנושא זה משתפים פעולה ולא נכנעים לדרישת החרדים להכניס בחוק שינויים מהותיים. יו"ר ועדת החוקה זעם והפסיק את הדיון ובליכוד שלפו איום נגד החרדים

פיצוץ: החרדים זועמים על כחול לבן והליכוד
אכיפה נגד ישיבה באשדוד צילום: פלאש90

הדיון בין כחול לבן והליכוד לחרדים בדרך לאישורו של החוק להעלאת הקנסות על הפרת תקנות קורונה ובו גם קנסות מוגדלים למוסדות חינוך שפעילים בזמן הסגר, הגיע לכדי פיצוץ סביב 'צווי הסגירה' למוסדות: בעוד החרדים דורשים כי קודם צו הסגירה תינתן התרעה של מספר שעות, בכחול לבן ובליכוד מתנגדים לכך ומבקשים כי הצו יינתן באופן מיידי עם זיהוי ההפרה ורק יכנס לתוקף אוטומטית 48 שעות לאחר מכן.

בדיון הצהרים בוועדת החוקה לא הושגו הסכמות, ויו"ר הוועדה יעקב אשר הוציא את הדיון להפסקה מבלי לחדש את הדיון כאשר בכחול לבן מתעקשים להעביר את החוק כפי שעבר בקריאה ראשונה.

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר תקף: "למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשים על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי". אשר הודיע כי "במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה".

בליכוד מנגד הודיעו: "בניגוד לנטען, הליכוד יתמוך בהעברת חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית. אם כחול לבן והמפלגות החרדיות יגיעו להסכמות על שינויים קטנים הליכוד כמובן יתמוך בכך". בליכוד גם שלפו איום כלפי החרדים, כי "באם לא תושג הסכמה הליכוד יתמוך בחוק הקנסות המקורי".

בכחול לבן אמרו כי לא תתקיים שום ישיבת ממשלה על הארכת הסגר - אם לא תהיה אכיפה אחת לכולם. "או שכולם יישמעו לסגר - או שלא יהיה פייק סגר. דין בני-ברק ואלעד כדין הרצליה ורעננה".

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', ראשי המפלגות החרדיות הגיעו לסיכום עם ראש הממשלה כי חוק הקנסות שמעלה את רף הקנס בגין פתיחת מוסדות ל-10,000 ש"ח ירוכך, כך שרק מפקדים יורשו לקנוס מוסדות חינוך שמפרים הנחיות.

קנסות קורונה יעקב אשר הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד