כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שיגר והחטיא • צפו

חיזבאללה ניסה ליירט כלי טיס ישראלי בלבנון • צפו

כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל, שטס בשמי לבנון, ניצל מניסיון יירוט של לוחמי חיזבאאלה שביצעו לעברו ירי של טיל נ"מ | דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי כלי הטיס המשיך במשימתו

חיזבאללה ניסה ליירט כלי טיס ישראלי בלבנון • צפו
מל"ט HERON MK II צילום: התעשייה האווירית

אנשי חיזבאללה ניסו לפני שעה קלה (רביעי) ליירט באמצעות טיל, כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל מעל שמי דרום לבנון. הניסיון לא צלח והטיל החטיא את המטרה. המל"ט, כך על פי צה"ל, עסק בפעילות שגרתית מעל שמי המדינה.

יצוין, כי חיל האוויר הישראלי מבצע לעיתים קרובות פעילות אווירית בשמי לבנון, אך ניסיון של ארגון חיזבאללה ליירט כלי טיס נחשב לחריג, וישראל אף הגיבה על כך בעבר כנגד מטרות צבאיות.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, זוהה ירי נ״מ משטח לבנון לעבר כלי טיס מאוייש מרחוק במהלך פעילות שגרתית מעל שטח לבנון. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו".

רק לפני יומיים, ארגון הטרור חיזבאללה פרסם בכלי התקשורת בלבנון, כי הצליח להפיל רחפן של צה"ל בגבול, שככל הנראה עסק בפעילות איסוף מודיעין. דובר צה"ל אישר את התקרית ומסר כי "במהלך פעילות מבצעית של כוח צה״ל בגבול לבנון, נפל רחפן של צה"ל בשטח לבנון".

בצה"ל הוסיפו כי אין חשש לדליפת מידע. ‏בהודעת ארגון חיזבאללה נאמר אז כי "הארגון הפיל הבוקר מזל"ט של האויב הישראלי שחדר לשמי לבנון מעל העיירה בליידא בדרום המדינה. לוחמי חיזבאללה מחזירים במזל"ט".

 

כלי טיס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד