כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעקבות השמועות והחששות

ביה"ח מרגיע: רק 2% מהמאושפזים הם אחרי חיסון

"ניתחנו את סטטוס החיסון של כל מאושפזי הקורונה מתחילת ינואר, ראינו שמתוך כ-440 חולים מאושפזים עם קורונה רק 2% מתוכם היו כאלו שחוסנו באופן מלא" כך מציינים הערב בבית חולים איכילוב ומוסיפים, "יתרה מזו, שיעורם מבין החולים הקשים אפילו נמוך יותר" 

ביה"ח מרגיע: רק 2% מהמאושפזים הם אחרי חיסון
מחלקת הקורונה באיכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעקבות השמועות אודות מתחסנים שחלו בקורונה למרות שקיבלו את שתי מנות החיסון, בבית החולים איכילוב מפרסמים כי מתוך כ-440 חולים מאושפזים עם קורונה רק 2% מתוכם היו כאלו שחוסנו באופן מלא. יתרה מזו, שיעורם מבין החולים הקשים אפילו נמוך יותר.

"ניתחנו את סטטוס החיסון של כל מאושפזי הקורונה מתחילת ינואר", ציינו באיכילוב. "ראינו שמתוך כ-440 חולים מאושפזים עם קורונה רק 2% מתוכם היו כאלו שחוסנו באופן מלא. יתרה מזו, שיעורם מבין החולים הקשים אפילו נמוך יותר. מתוך 68 חולים קריטים רק אחד הינו מחוסן מלא, ומתוך כ - 200 חולים קשים רק 3 מחוסנים מלא".

מפירוט הנתונים עולה כי מתוך החולים במצב קל-בינוני, 82% לא חוסנו כלל - דהיינו 144 חולים, 26 חולים המהווים 14% חוסנו רק במנה הראשונה ונדבקו פחות משבוע לאחריה, ארבעה חולים המהווים 2.%2 נדבקו למעלה משבוע לאחר קבלת המנה הראשונה וחולה אחד המהווה חצי אחוז נדבק שבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

מתוך החולים במצב קשה, 73% לא חוסנו כלל - דהיינו 147 חולים, 49 חולים המהווים 24% חוסנו רק במנה הראשונה ונדבקו פחות משבוע לאחריה, שלושה חולים המהווים 1.5% נדבקו למעלה משבוע לאחר קבלת המנה הראשונה ואף אחד מהם לא נדבק בשבוע שלאחר קבלת המנה השנייה.

מתוך החולים במצב קריטי, 76% לא חוסנו כלל - דהיינו 52 חולים, 14 חולים המהווים 20% חוסנו רק במנה הראשונה ונדבקו פחות משבוע לאחריה, חולה אחד המהווה 1.4% נדבק למעלה משבוע לאחר קבלת המנה הראשונה וחולה אחד המהווה 1.4 אחוז נדבק שבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

הם ציינו כי "זה בעיקר בולט על רקע שיעור של מעל 30% מתחסנים באוכלוסיה הכללית. כלומר שיעור החולים בקרב המחוסנים קטן באופן ניכר משיעורם באוכלוסיה".

בית חולים איכילוב חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד