כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חמור מבחינה משטרית"

מנדלבליט קובע: חייבים למנות שר משפטים בהקדם

ביום חמישי הקרוב צפויה לפקוע כהונתו של בני גנץ כמ"מ שר המשפטים. כעת, קובע היועמ"ש, כי על נתניהו לפעול עד לתאריך זה למנות שר משפטים קבוע

מנדלבליט קובע: חייבים למנות שר משפטים בהקדם
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קובע היום (שישי) כי על ראש הממשלה נתניהו למנות בהקדם שר משפטים קבוע. בחוות דעת משפטית ששיגר ללשכת ראש כותב מנדלבליט, כי מצב שבו לא יכהן שר משפטים בתקן קבוע, "הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".

ביום חמישי הקרוב צפויה לפקוע כהונתו של בני גנץ כמ"מ שר המשפטים. כעת, קובע היועמ"ש, כי על נתניהו לפעול עד לתאריך זה למנות שר משפטים קבוע. "כפי שכבר הבהרתי", כותב היועמ"ש, "מצב דברים בו מדינת ישראל תיוותר ללא שרים כאמור, ובכלל זאת ללא שר משפטים מכהן, וזאת למשך תקופה לא ידועה שיתכן כי תהיה ממושכת, הוא מצב חריג ביותר וחמור מבחינה משטרית".

"בתוך כך", הוסיף מנדלבליט, "סמכויות רבות המוקנות לשר המשפטים, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, יוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן".

היועמ"ש קובע כי "על מנת להימנע מהפגיעה החמורה באינטרסים ציבוריים משמעותיים וחיוניים, אשוב ואבקש כי תפעלו בהקדם לקידום כלל מינויי השרים האמורים לעיל, ובכלל זאת ואף ביתר שאת, למינוי שר משפטים, וזאת בטרם הגיעו של המועד לפקיעת כהונתו של ממלא מקום שר המשפטים הנוכחי".

מייד לאחר המכתב ששיגר מנדלבליט, פנה בני גנץ פנה ללשכת ראש הממשלה ודרש להעלות את מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה המתוכננת להתקיים ביום שני אשר סדר יומה טרם נקבע.

"לאי מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר. אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל", אמר גנץ.

אביחי מנדלבליט שר משפטים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד