כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דרמה ומעצרים בקהילה החסידית

אנשי הכת התחפשו לנשים ושלחו שני מוסווים לחטוף את הילדים

מתבררים פרטים נוספים על מעצרו של בכיר בכת לב טהור ביו"ט ראשון של פסח: כנופיית חוטפי הילדים מהכת שלחה לפני כשבועיים שני חסידים מחופשים במטרה לחטוף את ילדי הכת לשעבר, אך המשימה סוכלה על ידי ה-FBI. עוד נודע: העצור בחג הראשון היה מחופש לאשה

אנשי הכת התחפשו לנשים ושלחו שני מוסווים לחטוף את הילדים
יעקב וויינגרטן במעצר מחופש לאשה צילום: באדיבות המצלם

פרטים נוספים מתפרסמים בשעות האחרונות סביב מעצרו של יעקב ויינגרטן בחג ראשון של פסח בחשד לחטיפת ילדים והתעללות בגואטמלה.

מסתבר שכנופיית חוטפי הילדים מכת 'לב טהור' שלחה לפני שבועיים שליחים בברוקלין לחטוף את הילדים שהיו פעם חלק מהכת, אך מכיוון שהם חששו ממעצר, מאחר ויש נגדם צו, הם שלחו שני חסידים מהכת לחטוף את הילדים. המזימה התגלתה והם נעצרו על ידי ה-FBI.

גולדמן (מחופש לליטאי) נעצר ושוחרר חזרה לגואטמלה.

לאחר מעצרם התברר ל-FBI כי לא אלו החשודים שחיפש, והם שוחררו וטסו חזרה לגואטמלה. אחד מהם, העונה לשם גולדמן, התחפש לאברך ליטאי. האיש עטה דמות של אדם פשוט ומסכן, וניסה להגיע לילדים שעזבו את הכת לפני כשנתיים. גולדמן לבש חליפה קצרה, הניח את פאותיו תחת הכיפה, ותכנן לחטוף את הילדים. בנוסף אדם נוסף ניסה גם הוא לחטוף את הילדים, האיש העונה לשם אלתר, התחפש אף הוא לאברך ליטאי, אך נחשף וכמו גולדמן, הוא נעצר ושוחרר לגואטמלה לאחר חקירה.

אלתר (מחופש) נעצר ושוחרר חזרה לגואטמלה

בתוך כך מתברר כי יעקב ויינגרטן שהגה את תוכנית החטיפה, ניסה לחמוק ממעצר בגואטמלה כשהסווה עצמו בתחפושת של אשה, גם שני אחיו התחפשו לנשים, אך הם הצליחו לפי שעה להתחמק ממעצר, ככל הנראה התחפושת שלהם הצליחה יותר מהאח יעקב, האחים שמואל ויואל עדיין מסתתרים, הם כבר נעצרו בעבר, אך הצליחו להימלט ממעצר לאחר ששיחדו את השוטרים.

הפעם משטרת גואטמלה הגיעה עם כוח של 150 שוטרים במבצע גדול, וערכה חיפוש במקום המגורים של אנשי כת לב טהור, אך רק האח יעקב ויינגרטן נתפס, התחפושת שלו כנראה לא הייתה הכי מוצלחת.

מעצרו של יעקב וינגרטן

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' המשטרה האזרחית הלאומית בגואטמלה (PNC) עצרה את יעקב ויינגרטן שהיה מבוקש על ידי ארצות הברית בשל מעורבותו בחטיפת קטינים מהוריהם.

האיש התגורר בחווה בכפר אל אמטילו, אורטוריו, סנטה רוזה, שם נלכד במהלך מבצע של ה-PNC, הוא ניסה להסתתר מהרשויות, החיפוש אחריו בוצע בגלל 'צו מעצר למטרות הסגרה' שארצות הברית ביקשה ב-27 בדצמבר 2019.

הוא מואשם בארבעה אישומים הקשורים לקשירת קשר ולשיתוף פעולה בגין חטיפה בינלאומית של קטינים, שימוש בלתי חוקי בתעודות זהות, כניסה לאזור הבטוח של שדה תעופה בתואנות שווא.

לצד זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישראל וינגרטן, אביו של יעקב, מרצה עונש מאסר של 30 שנה בכלא בארצות הברית, בעוון פגיעה בחסרי ישע, ועבירות פליליות חמורות נוספות.

גואטמלה לב טהור ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד