כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הָשַׁתָּא בְּנֵי חוֹרִין

השבוע לפני שנה: התמונות הגנוזות מחג הפסח בצל מגפת הקורונה

את התמונות האלו לא פרסמנו בשנה שעברה בגל הראשון של הקורונה. כעת שנה אחרי שהמגפה מאחורינו מביא אתר 'בחדרי חרדים' את התמונות הגנוזות של הגל הראשון בהם ערכו האדמו"רים את חג הפסח בצמצום ובחיק המשפחה והחסידים הקרובים בלבד • תיעודים מיוחדים

השבוע לפני שנה: התמונות הגנוזות מחג הפסח בצל מגפת הקורונה
פסח תש"פ בצל הקורונה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לפני שנה בדיוק חג הפסח תש"פ, כולם היו סגורים וספונים בבתים מפחד הגל הראשון של נגיף הקורונה שפרץ לחיינו, גם בישראל וגם בארה"ב אווירת חג הפסח הייתה מתוחה ומהולה בעצב גדול מפחד הבאות, מכל קצה יהודי בעולם הגיעו הדיווחים על נפטרים ל"ע. 

גם בחצרות הקודש היו ספונים בבית והאדמו"רים ערכו את הטישים של החג וכן את ההכנות לחג בחיק המשפחה המצומצמת והחסידים הקרובים.

אז בחג הפסח עדיין לא חלה חובת עטיית מסכה ובינתיים הכפפות כיכבו על ידי כולם, לצד כמה מסכות בודדות מתוך חומרה עצמאית. בכמה מהחצרות ערכו טישים בחושך ותוך שמירת מרחק ואת מעמדי שריפת ובדיקת חמץ ערכו בצמצום. 

בעקבות הפחד ששרר אז והקריאה שנשמעה כל העת, לשמור על כל ההנחיות, לא פרסמנו אז את התמונות בראש כל חוצות.

כעת, שנה אחרי כשהמגפה מאחורינו בחסדי שמים לאחר שכולם התחסנו והחלימו, אתר 'בחדרי חרדים' חוזר שנה אחרונה לתמונות שטרם פורסמו בצוק הימים והעיתים. 

בחצר חסידות בעלזא, כפי שניתן לראות בתמונות אפיית מצות ושריפת חמץ וכן מכירת חמץ וסעודת בכורים הכל במתכונת משפחתית ללא טישים

בחצר חסידות צאנז, הרבי ערך את הטיש לבני המשפחה המצומצמת בלבד. 

בחצר חסידות ויז'ניץ כפי שניתן לראות בתמונות הנדירות, הרבי ישב עם עשרה חסידים בלבד בבית המדרש הגדול ברחוב שלמה המלך בבני ברק. 

בחצר חסידות פינסק קרלין, הרבי ערך טישים ורקד עם כפפות כחולות, לצד טיש בגג בית המדרש וטיש בחושך. 

בחצר חסידות מודז'יץ הרבי ערך את הסעודות לבד בביתו ללא המשפחה הגרעינית, במוצאי פסח יצא הרבי באורח נדיר לרחבת ביתו במתחם אוסם בבני ברק ושר עם החסידים שהתקבצו במרחק. 

בחצר חסידות ביאלא ב"ב ערך הרבי בחול המועד טיש לבדו לרגל הילולת האדמו"ר רבי שלמה לייב מלענטשנא זצ"ל, הטיש הועבר בשידור חי לחסידים דרך הטלפון, בנוסף ערך במוצאי החג טיש בחצר ביתו יחד עם בני המשפחה. 

בחצר חסידות מונקאטש בארה"ב הרבי ישב יחד עם בני המשפחה שרף את החמץ במרחק, וערך את סעודות החג. 

גאב"ד קארלסבורג זצ"ל המנוח שבימים אלו מציינים שלושים יום להסתלקותו ערך את טיש נעילת החג של שביעי של פסח בחושך בבית מדרשו בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קורונה פסח בחצרות הקודש טישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד