כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קידוש ד'

היסטוריה בבריטניה: חסיד מונה לראשונה לשופט שלום

מינוי היסטורי בבריטניה: אברך חסיד סאטמר, מונה לתפקיד שופט שלום, ללא שהוכשר לתפקיד, או שהנפיק תואר אקדמאי | תפקידו יהיה להשכין שלום בסכסוכים כספיים פעוטים או סכסוכים בתוך המשפחה

היסטוריה בבריטניה: חסיד מונה לראשונה לשופט שלום
השופט הבריטי יואל פרידמן צילום: באדיבות המצלם

יואל פרידמן, חסיד סאטמר ממחוז קנווי איילנד, מרחק כשעה נסיעה מלונדון הבירה, מונה לשופט 'שלום' החרדי הראשון בבריטניה. התפקיד לא דורש הכשרה משפטית ולא דורש תואר אקדמאי, וכי המינוי נועד כדי לסייע לקהילות המקומיות מכל הרקעים, בהתמודדות עם סכסוכים כספיים או בעיות בתוך המשפחה.

התפקיד מקביל ל"בית משפט לתביעות קטנות" הידוע בישראל, כלומר באם מדובר בתביעה או סכסוך העולה מעל סכום מסוים, או מעל 12 חודשי מאסר, התיק עובר לערכאה גבוהה יותר, אך רוב התיקים מסתיימים בבית משפט השלום.

יואל פרידמן, הינו החסיד הראשון שממונה לתפקיד היוקרתי, השופטים מסוג זה עושים זאת בהתנדבות, וכאמור הם לא אמורים לשאת בתואר אקדמאי, ישנם מינויים דומים מכל סוגי האוכלוסיות, כדי שהמשפחות תמיד ירגישו בנוח להתנהל מול נציג שמכיר את הצרכים ואת המנטליות הקהילתית והדתית.

השופט יואלי פרידמן.

השופטים החדשים עוברים הכשרה מסודרת, ומחויבים לתת מספר מסוים של ימים בהתנדבות מלאה בכל שנה, יואל פרידמן הוא פעיל מוכר בקהילה החרדית, ומעורב בהרבה מאד פרויקטים חברתיים, כך שהתפקיד תפור עליו, אומרים חבריו ל'בחדרי חרדים'.

במערכת המשפט באנגליה ובוויילס, ישנם שופטים ונושאי תפקידים משפטיים נוספים רבים שהם ללא הכשרה לתפקיד, כלומר אנשים מהקהילה המקומית, שאינם נדרשים להחזיק בכישורים משפטיים כלשהם. הם נקראים שופטי 'שלום' שמטפלים בבעיות אצלם בקהילה. השופטים הללו מטפלים בתיקים פליליים זוטרים, כמו גניבה קלה, נזק פלילי, תקיפות, אי סדר ציבורי ועבירות תעבורה קלות.

המינוי גרם לקורת רוח בקהילה החרדית בקנווי איילנד, הקהילה פרסמה כי היא מברכת על המינוי החשוב, מינוי שיביא קידוש השם בקרב האוכלוסיה המקומית, פרידמן כאמור הוא אדם עם ניסיון רב בכל הנוגע למיזמים חברתיים, ולאחרונה לקח חלק במבצע חיסונים בקרב היהודים בלונדון כולל מתן חיסונים לאוכלוסיה הכללית שהגיעה לקבל חיסון.

שופט חרדי בריטניה השופט יואל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד