כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סוער בצפת

פרסום ראשון: שני עצורים בחשד להשחתת קברו של רב העיר

אחרי הפרסום ב'בחדרי חרדים' אודות השחתת המצבה שעל קברו של רב העיר צפת לשעבר, הרב לוי ביסטריצקי - המשטרה עצרה היום שני צעירים בחשד למעורבות במעשה | שני החשודים, קטינים כבני 16, נחקרים בשעה זו בחתנת המשטרה. נבדק האם השחיתו מצבות נוספות

פרסום ראשון: שני עצורים בחשד להשחתת קברו של רב העיר
המצבה שהושחתה בצפת צילום: באדיבות המצלם

המשטרה עצרה היום (ראשון) שני חשודים בהשחתת קברו של רב העיר צפת לשעבר, הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. שני החשודים, צעירים כבני 16, נחקרים בשעה זו בתחנת המשטרה. בהמשך יוחלט האם להביאם בפני שופט לצורך הארכת מעצרם. נבדק האם השחיתו מצבות נוספות

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים, קברו של הגאון הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל, רבה לשעבר של העיר ומרבני חסידות חב"ד, חולל הלילה בידי אלמונים שהשחיתו את המצבה ומחקו מילים שהיו כתובות עליה, באמצעות אבנים.

תושבים שהשתתפו הלילה (מוצ"ש) בהלוויה בבית העלמין, וחלפו סמוך לקברו של הרב ביסטריצקי זצ"ל, הבחינו בהשחתה והזעיקו את המשטרה. שוטרים שהגיעו לחלקת הקבר אספו ממצאים ונפתחה חקירה בניסיון להגיע אל העבריינים.

האלמונים שביצעו את ההשחתה התמקדו במילה "זי"ע" (זכותו יגן עלינו) שהייתה רשומה אחרי שמו של הרבי מחב"ד זצ"ל. המעשה בוצע באמצעות אבנים, איתן גורדו המילים.

גורמים בעיר צפת ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טוענים כי הרקע להשחתה, הוא ככל הנראה פילוג בין קבוצות בחסידות חב"ד. "מדבור במעשה חמור ביותר", אומר גורם חב"די בעיר צפת. "מקווים שהמשטרה תגיע במהירות לפושעים.

הרב ביסטריצקי, נפטר ב-י"ט באב תשס"ב. בשנת תש"ס, נדרס הרב בכוונה תחילה על ידי תמהוני בשם מאיר ברנס, ונפצע באורח קשה. בסופו של דבר הדורס לא הועמד לדין, זאת לאחר בדיקה שקבעה שאינו כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית.

צפת הרב שמואל ביסטריצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד