כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ראיון מיוחד בשיא ההילולא

מפקד המחוז ל'בחדרי': "המהומות - בגלל גורמים שסירבו לקבל את מערך הבטיחות"

בשיא הלחץ בעודו מפקד על אירועי ל"ג בעומר בהר מירון, התפנה ניצב שמעון לביא לכמה דקות שיחה עם כתב 'בחדרי חרדים'. "נכון לעכשיו", אמר הניצב והוסיף, "הכל מתנהל כשורה. אנחנו עדיין בתחילת האירוע. הצפי הוא ללילה עמוס במיוחד" | כן התייחס למהומות שהתרחשו היום

מפקד המחוז ל'בחדרי': "המהומות - בגלל גורמים שסירבו לקבל את מערך הבטיחות"
ניצב שמעון לביא צילום: בחדרי חרדים

שעות לאחר תחילת האירועים, במשטרה נמצאים בכוחות מתוגברים על הר מירון, בתקווה שיממה הקרובה תעבור ללא אירועים חריגים. "מוקדם עדיין לסכם", אומר ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה בראיון ל'בחדרי חרדים'. "נכון לעכשיו", הוא מוסיף, "הכל מתנהל כשורה. אנחנו עדיין בתחילת האירוע. הצפי הוא ללילה עמוס במיוחד".

לביא התייחס לעימותים בפתח ציון הרשב"י מוקדם יותר היום. "אני מקווה שלא נראה אירועים דומים. העימותים סביב כניסת אנשים למתחם הקבר, היו על קונסטרוקציה בטיחותית של משטרת ישראל ביחד עם מהנדס הבטיחות. זה נעשה כדי לשמיר על שלום הציבור". לדבריו, "משום מה כנראה זה הפריע לכל מיני גורמים שניסו לפרק את הקונסטרוקציה הזאת. אנחנו כמובן מנענו את זה".

"בחלק מהמקרים ביצענו מעצרים", מציין מפקד המחוז. "בסופו של דבר מושאי הבטיחות ושלום הציבור נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. בעניין הזה אין פשרות".

בנוגע לחשש מקריסה בתחבורה הציבורית, אומר אומר: "יש לנו ניסיון מצטבר בעניין. שידרגנו את מערך התחבורה יחד עם משרד התחבורה וחברות האוטובוסים. העסק הזה אמור לעבוד מצוין. צריך לזכור שיום חמישי היום, וההדלקות מצטמצמות ללילה אחד, בניגוד לשנים האחרונות שזה נפרס על שתי לילות".

ניצב שמעון לביא הילולת הרשב''י מירון לג בעומר ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד