כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אל תשכחו מסכה

החל ממחר: המשטרה תגביר את אכיפת הקורונה באופן משמעותי

לאחר הביקורת על חוסר באכיפה, במשטרה אומרים היום כי החל ממחר תוגבר פעילות האכיפה של מגבלות הקורונה בכל רחבי הארץ. נושא המסכות צפוי לעמוד בראש סדר העדיפויות של המשטרה | לצורך המבצע, יוקצו יותר מ-1,500 שוטרים שיהיו אמונים על אכיפת ההגבלות

החל ממחר: המשטרה תגביר את אכיפת הקורונה באופן משמעותי
שוטר באכיפת ההנחיות באוטובוס צילום: דוברות המשטרה

המשטרה צפויה להגביר באופן משמעותי החל ממחר (שלישי) את פעילות האכיפה של מגבלות הקורונה בכל רחבי הארץ. לצורך כך, יוקצו למעלה מ-1,500 שוטרים שיהיו מופקדים על אכיפת ההגבלות כגון בידודים, התו הירוק ועטיית מסכות. נושא המסכות צפוי לעמוד בראש סדר העדיפויות של המשטרה.

במשטרה מציינים כבר היום החלו מאמצי אכיפה רחבים, זאת בהמשך להחלטות הדרג המדיני, אך החל ממחר ממחר יוגברו עוד יותר מאמצי האכיפה, כאלה שטרם בוצעו בחודשים האחרונים. "משטרת ישראל עומלת כעת על תכנית מבצעית שתכליתה פעילות נחושה אל מול אלו שמפרים את הנחיות הקורונה בדגש על עטיית מסכה", אומרים במשטרה.

כחלק מתכנית האכיפה החדשה, יקבעו סדרי כוחות גדולים מאוד שיעסקו באופן מלא באכיפה בלבד. כמו כן, יוקמו מחדש מפקדות הקורונה בכלל המחוזות בפיקודם של סגני מפקדי המחוזות ויוסטו שוטרי מנהלה ומטה לטובת המשימה.

בתוך כך, במהלך דיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, חשפה נציגת המשטרה את נתוני האכיפה במהלך השנה האחרונה, מאז פרוץ הנגיף. בדיון עלה כי כי בתקופת הקורונה ניתנו 666,705 דוחות לאזרחים ובעלי עסקים. כאשר לבעלי עסקים ניתנו רק 1,816 דוחות (0.2% מהדוחות) מתוכם שולמו 652 דוחות (35%).

היא הסבירה כי 38 אלף הדוחות שבוטלו היו בעקבות החלטת בית המשפט העליון כי ההחלטה לאסור יציאה להפגנה מעבר לקילומטר מהבית הייתה לא חוקתית.

מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, אמר כי המרת הקנס לאזהרה היא לא בסמכות המרכז, אך מי שפונה למרכז מבטלים לו את כפל הקנס ומפחיתים את הקנס לסכומו המקורי – 5,000 שקלים. הוא הוסיף כי מי שפונה יכול לקבל גם פריסת תשלומים.

משטרת ישראל קורונה אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד