כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האכיפה בחגים

גורם בכיר במשטרה: "לא נכניס שוטרים לבני ברק להתעמת עם מתפללים"

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, אומר היום גורם בכיר במשטרה כי אין כוונה לגרום לעימותים בערים החרדיות: "אם תהיה הפרה המונית שתסכן חיים נבצע אכיפה" | לדברי הגורם, במשטרה עומדים בקשר עם הרבנים המובילים במטרה למנוע התקהלויות

גורם בכיר במשטרה: "לא נכניס שוטרים לבני ברק להתעמת עם מתפללים"
אכיפה בירושלים, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה לא מתכוונים לבצע אכיפה בבתי הכנסת ובחצרות החסידויות בריכוזים החרדים. כך אומר היום (ראשון) גורם בכיר בארגון. במשטרה נערכים לקראת תקופת החגים שתחל מחר, עם כניסת ראש השנה ומקיימים קשר רציף עם רבנים ואדמו"רים במטרה למנוע התקהלויות המוניות, מחשש להדבקה.

גורם בכיר המשטרה אמר כי לא יהיו עימותים. "לא נכניס שוטרים לבני ברק להתעמת עם מתפללים, אך אם תהיה הפרה המונית שתסכן חיים נבצע אכיפה". כך לפי הגורם הבכיר.

"אנחנו עומדים בקשר עם הרבנים המובילים ואחד האדמו"רים הגדולים הודיע כבר כי הוא מבטל את הטיש וקורא לחסידיו להישמע להנחיות ואני מברך על כך", הוסיף הגורם.

בשבוע שעבר הודיעו במשטרה כי הם נערכים לחגי תשרי שצפויים לכלול אירועים רבי משתתפים. במשטרה ציינו כי "מדובר בהיערכות רחבה ומורכבת הכוללת גם את אכיפת ההגבלות, שתכליתן בלימת התפשטות נגיף הקורונה".

כחלק מפעולות האכיפה, המשטרה תמפה את הישיבות ובתי הכנסת הגדולים אשר בהם צפויות התקהלויות רבות משתתפים במטרה לבצע אכיפה חכמה והסברה רחבה בכלים מגוונים. בנוסף, המשטרה תאכוף ותאבטח את התפילות בכותל על פי המתווה שאושר ועומד על כ-8,000 מתפללים, ותערך לאפשר הקרנות של התפילות במקומות פתוחים בגזרת העיר העתיקה. 

בנוסף, לפי מתווה שסוכם המשטרה למשרד לבט"פ ומשרד התחבורה, החוזרים מאומן ישובו לביתם מנתב"ג באמצעות הסעות ייעודיות שיעמדו לרשותם לכל רחבי הארץ וזאת בכדי שלא ייסעו בתחבורה ציבורית. בנוסף, הוחלט להגדיר את השבים מאומן ברמת תיעדוף 5, הרמה הגבוהה ביותר לביקורים ואכיפת בידוד כך שכוחות גדולים ייקחו חלק במבצע האכיפה הממוקד.

חגי תשרי אכיפה משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד