כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בהסכמת עבאס?

כך מנסה איילת שקד לרצות את המאוכזבים

שרת הפנים מקדמת הקמת עשרה ישובים בדרום, כדי למנוע השתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה של הבדואים: "יש ערך גדול בתפיסת אדמות מדינה וגם בהפרחת השממה" | המהלך יחזיר חלק מהבייס הפוליטי?

כך מנסה איילת שקד לרצות את המאוכזבים
אילוסטרציה צילום: pexels

לאחר שדווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט מתכוון לקדם את ההתיישבות ברמת הגולן, שרת הפנים איילת שקד מקדמת הקמת ישובים בדרום הארץ. כך דווח באתר 'ישראל היום'.

שקד מקדמת הקמת עשרה ישובים חדשים בנגב, שהקמתם אושרה בממשלה הקודמת, אך לא קודמה לכדי ביצוע. שרת הפנים ומשרדה מדגישים כי מדובר בצעד שבא כדי למנוע השתלטות בדואית בדרום.

אך למרות זאת, ייתכן מאוד כי המהלך מגיע כדי לרצות אחר הבייס הפוליטי, שלא מרוצה מהתנהלות הממשלה בכלל והנגב בפרט. "אנחנו רוצים להקים יישובים חדשים בנגב וברמת הגולן. אנחנו חייבים להקים יישובים חדשים כי אנחנו מאבדים חלק מהקרקעות בנגב, וגם על מנת ליישב תושבים", אמרה שקד.

"יש כמה אזורים אסטרטגיים בנגב בהם נרצה להתמקד. להקים עיר חדשה, שנקראת כסיף בבקעת ערד וגם להקים יישוב שנקרא חירן, שמחכה הרבה זמן לאישורים. נוסף על כך, התכנית היא להקים גם את יתיר, ישוב חדש שנמצא ליד חירן". כך שרת הפנים בכירת 'ימינה'.

מי שעלול לעכב או למנוע את קידום אותם היישובים, שאושרו בממשלה הקודמת, הוא יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שרבים ממצביעיו מגיעים מהפזורה הבדואית, שמעוניינים להרחיב את השתלטותם על אדמות המדינה בנגב.

איילת שקד הקמת יישובים בנגב מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד