כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הלם וחרדה

אחד מנכבדי הקהילה נשדד ונמצא זרוק בכביש ראשי

הקהילה החרדית ביוהנסבורג חרדה, בעקבות מקרה שוד שני בקהילה תוך חצי שנה. הבוקר נחטף אחד מנכבדי הקהילה מביתו והושלך בצידי כביש ראשי לאחר שכספו וכרטיס האשראי שלו נשדד. עד כה לא נעצרו חשודים במעשה

אחד מנכבדי הקהילה נשדד ונמצא זרוק בכביש ראשי
pixabay

אחד מנכבדי הקהילה החרדית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, נחטף הבוקר (ראשון) ונמצא כעבור שעות זרוק בצידי כביש ראשי לאחר שנשדד. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

משפחת הנשדד פרסמה הודעה בה היא הודתה לקהילה: "בני המשפחה מודים לכולם על כל הודעות התמיכה בתקופה קשה זו, תודה מיוחדת למאמצים של ארגון השמירה והמשטרה, ברוך השם הוא בדרך הביתה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנשדד אחד מנכבדי הקהילה היהודית, נמצא זרוק בצידי הדרכים בכביש הראשי כ-70 קילומטרים מביתו, שם נשדד. מטעם ארגון השמירה היהודי CSO נמסר, כי הקורבן מנכבדי הקהילה החרדית נמצא ויחזור הביתה בשלום, מוקדם יותר היום הוא נחטף משכונת פטוריה, החשודים ניצלו אותו והשתמשו בכרטיס אשראי לרכישת פריטים שונים בזמן שהיה חטוף אצלם, צוות ארגון השמירה הוזעק בערך בשעה 17:45 וגייס מיד את יחידת צוות האבטחה המיוחד.

קטע הכביש הראשי בו אותר החטוף.

עוד סיפרו בארגון השמירה כי הקורבן נמצא בריא ושלם קצת לפני השעה 21:00 על ידי הצוות, והוא לווה על ידם הביתה. יצוין כי בשלב זה עדיין לא בוצעו מעצרים "אבל אנו נפעל להביא את מבצעי האירוע הזה לדין", מבטיחים ב-CSO.

זאת לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שסיפור כזה מתרחש. בחודש אפריל האחרון דיווחנו ב'בחדרי חרדים', אודות שני שודדים שנכנסו עם נשקים שלופים לכולל ביוהנסבורג, קשרו את ראש הכולל ושני אברכים נוספים, גנבו להם את הפלאפונים ואת המחשבים הניידים של הכולל, יחד עם רכב של אחד מהאברכים.

בנוסף, השודדים נטלו טלית של אחד המתפללים, עשו מהקרעים שלה חבלים, באמצעותם קשרו את שלושת האנשים. השודדים השאירו אותם קשורים על הרצפה בעזרת נשים, ועזבו את המקום.

יצוין כי מרכז הקהילה מאובטח באופן קבוע על ידי חברת שמירה פרטית שמממן הרב הראשי, מאחר והמשטרה היא לא גוף שעליו הקהילה סומכת, לכן היא שוכרת חברה פרטית.

יוהנסבורג חטיפה שוד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד