כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כחוש ולא יציב

האזרחים מודאגים: האם מצבו של נשיא טורקיה מתדרדר

נשיא טורקיה ארדואן נראה כמי שהולך ונחלש פיזית, תיעודים מהחודשים האחרונים מעידים כי מצבו הבריאותי הולך ומתדרדר. בתיעוד אחרון שהופץ נראה הנשיא המכהן כבר 18 שנים, כשהוא מט ליפול ומתקשה לצעוד בגפו 

האזרחים מודאגים: האם מצבו של נשיא טורקיה מתדרדר
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך הפייסבוק שלו

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות הציג עד כמה מצבו הבריאותי של נשיא טורקיה חמור כשהוא מתקשה לשמור על יציבות בהליכה, לאחר שבחודשים האחרונים תועדו מספר מקרים דומים, בהן הוא נראה כחוש וצועד לאיטו.

בכלי התקשורת בטורקיה הודיעו כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, החליט שלא להשתתף בפסגת האקלים העולמית זאת מפני שהסדרי הביטחון לא נענו לדרישות הטורקים, אך בסרטון חדש שמופץ ביממה האחרונה נראה הנשיא מתקשה לייצב את עצמו ולצעוד לעבר טקס מקומי אליו הגיע.

סטיבן קוק, מומחה לטורקיה וליחסי חוץ טען בחודש שעבר כי קרו מספר תקלות בזמן האחרון שמראות כי מצבו של הנשיא הולך ומתדרדר. בין האירועים שאליהם התייחס קוק, היו סרטון שהראה כי הוא נזקק לעזרתם של רעייתו ושל אחד מעוזריו בעת שעלה במדרגות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ארדואן עשוי לפרוש מהנשיאות בשל מחלה שתשלול את אפשרותו וכוחו לרוץ לנשיאות מחדש, כך דיווח המגזין 'פורייאן פוליסי'.

עוזריו של הנשיא פרסמו סרטון של הנשיא כשהוא משחק כדורסל במתחם הנשיאותי באנקרה, כשלצידו יו"ר התאחדות הכדורסל הטורקית, הידו טורקוגלו, דובר לשכת הנשיאות, איברהים קאלין, ומספר חברי ממשלה בכירים.  "לעשות ספורט זה חשוב מאוד עבור בריאות טובה", כתב ארדואן בחשבון הטוויטר שלו. "אני גם משתדל לעשות ספורט שלוש פעמים בשבוע".

בחודשים האחרונים צצו סרטונים בהם המנהיג הטורקי לא נראה במיטבו. חלקם אינם ברורים, אך מעוררים כמה שאלות בנוגע לבריאותו של ארדואן. בסרטון אחד נראה הנשיא זקוק לסיועה של אשתו כשהוא עולה במדרגות, גם בסרטונים אחרים הוא נראה חלש מאד. הוא כבר לא נמרץ כפי שהיה פעם, הוא בן 67 ונמצא בשלטון במשך יותר מ-18 שנים.

רג'יפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד