כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המתח בין קייב למוסקבה

נשיא אוקראינה זלנסקי חשף ניסיון הפיכה במדינה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי טען כי שירותי הביטחון במדינה חשפו מזימה של גורמים רוסיים לבצע הפיכה במדינה. דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אנחנו לא עושים דברים כאלה". כל זאת על רקע המתיחות הגואה שהגיע לשיא בשבוע האחרון כשקייב ערכה תרגיל רחב היקף בגבול קילומטרים ספורים מקו העימות

נשיא אוקראינה זלנסקי חשף ניסיון הפיכה במדינה
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הדס פרוש/שלומי כהן, פלאש 90

"יש לי מידע שתתבצע הפיכה במדינה ב־2־1 בדצמבר", הצהיר נשיא אוקראינה זלנסקי, לדבריו, שירותי המודיעין השיגו הקלטות של המעורבים שבהן הם דנים בתכנון ההפיכה. בנוסף, טען, כי הם ניסו לגייס ללא הצלחה את אחד מבעלי ההון הגדולים באוקראינה, רינאט אחמטוב.

אחמטוב מצידו האשים כי הניסיון לקשור אותו להפיכה אפשרית הוא "שקר מוחלט", וכי הוא מחויב לאוקראינה מאוחדת עם חצי האי קרים ועם האזורים הבדלניים במזרח. 

על אף שהנשיא לא הצביע ישירות על הקרמלין כמי שעומד מאחורי ניסיון ההפיכה, במוסקבה מיהרו להכחיש כשדוברו של הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב התייחס לדבריו של זלנסקי ואמר, "אנחנו לא עושים דברים כאלה".

זלנסקי בהתייחסו למתיחות הגואה בגבול, שהגיעה למתיחות שיא בימים האחרונים בין היתר בגין הצבת כמעט 100 אלף חיילים רוסיים בימים האחרונים, הצהיר זלנסקי כי "אנחנו בשליטה מלאה על הגבולות שלנו ומוכנים לכל הסלמה. יש היום איום שמחר תהיה מלחמה", אמר. "אנחנו מוכנים לחלוטין".

כזכור בשבוע שעבר קיימה אוקראינה תרגיל רחב היקף קילומטרים ספורים מקו העימות עם הבדלנים הפרו רוסים במזרח אוקראינה שבו השתתפו מאות טנקים יחד עם כוחות מיוחדים של צבא אוקראינה, תרגיל שהיווה מסר מתריס לעבר רוסיה, שמצידה ממשיכה להזרים כוחות על גבולה המערבי של אוקראינה.

 

 

 

 

רוסיה אוקראינה פוטין ניסיון הפיכה נשיא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד