כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ילדים עם מוגבלות יזכו את הוריהם ביותר דמי מחלה

אושר טרומית: הורים לילד עם מוגבלות יוכלו לזקוף יותר ימי מחלה של הילד, יקלו תשלום מהיום הראשון למחלה ואלה יחושבו על פי חצאי ימים, במקום לפי ימים שלמים

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את שתי הצעות חוק דמי מחלה שהגישו ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), ח"כ דב חנין (חד"ש) וקבוצת ח"כים.

ההצעות באות להקל על הורים לילד עם מוגבלות על ידי הגדלת מספר ימי המחלה שניתן לזקוף בשל מחלת ילד עם מוגבלות מ-15 ל-18, קבלת תשלום בגין ימי המחלה כבר מהיום הראשון, וחישוב ימי המחלה על פי חצאי ימים, במקום לפי ימים שלמים.

בדברי ההסבר להצעות, נכתב כי "הקושי נעוץ בכך שילדים עם צרכים מיוחדים גם נוטים לחלות יותר מילדים אחרים וגם נוטים להזדקק לשירותים וטיפולים רפואיים חד יומיים רבים.
לפיכך הורה לילד עם צרכים מיוחדים מתקשה לצבור ימי מחלה, ואלו העומדים לרשותו, אינם מספיקים כדי לענות על צורכי מחלות העובד וילדו; מתוך הימים העומדים לרשות העובד, הוא רשאי לזקוף על חשבון ילדו עם צרכים מיוחדים רק את חלקם, כך שאם יש ברשותו זכאות לימים נוספים, הוא אינו רשאי לצרוך אותם עבור ילדו.

בשל הצורך של ילדים אלו לשירותים וטיפולים רפואיים יומיים, הרי שעיקר ההיעדרות של ההורה היא היעדרות חד יומית, שאינה רציפה ולפיכך העובד אינו זכאי בגין היעדרות זו לתשלום דמי מחלה. היוצא מכך הוא שלמרות שבאופן תיאורטי, להורה יש זכאות לזקוף יותר ימי מחלה צבורים על חשבון צורכי ילדו עם מוגבלות, הרי שבפועל בשל אופי הצרכים של הילד הוא אינו יכול לממשם.
לרוב, השירותים והטיפולים להם זקוקים הילדים נמשכים כמה שעות בלבד והעובד יכול היה לשוב לעבודה אילו חישוב ימי המחלה היה על פי חצאי ימים ובכך גם לא יפגע רצף עבודתו וגם יוכל ליהנות מימי המחלה להם הוא זכאי."

22 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה טרומית ולא היו מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה ראשונה.
ימי מחלה מקלב חנין עובד ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד