כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בוגר הישיבה

האיש החזק בניו יורק לשעבר, נפטר בגיל 77 בעודו מרצה עונש מאסר

בעודו מרצה עונש מאסר באורך שש וחצי שנים, הלך לעולמו איש העסקים שלדון סילבר, בוגר ישיבה יוניברסיטי שהיה מקושר לפוסק הדור הגר"מ פייינשטיין זצ"ל ושימש כיו"ר בית הנבחרים של ניו יורק | בן 77 היה בפטירתו בכלא

האיש החזק בניו יורק לשעבר, נפטר בגיל 77 בעודו מרצה עונש מאסר
שלדון סילבר צילום: צילום מסך

שלדון סילבר שהיה תומך במטרות רבות וחשובות של הקהילות החרדיות בניו יורק, הלך לעולמו בגיל 77 בעודו מרצה עונש מאסר כשהוא סובל ממחלת הסרטן.

סילבר שנפטר בכלא לאחר שהואשם במעילה, היה אחד האנשים החזקים בניו יורק, והיה גורם מרכזי בקבלת אישור לחברת הצלה לפעול בניו יורק, וכן להשתמש באורות ובסירנות. סילבר, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', נהג להופיע באירועים יהודיים עם מגבעת חרדית שחורה וכיפה, אולם כשהופיע בבית הנבחרים - לא חבש כיפה לראשו.

הוא גם היה קרוב מאוד עם לגאון רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, והיה מקיים את הדרכתו של פוסק הדור בכל צעד ושעל. כך מדווח אתר Yeshiva world news. סילבר נאבק במחלת הסרטן ונפטר במתקן כליאה במסצ'וסטס, שם ריצה מאסר בגין הרשעה בהונאה.

סילבר שלאחר שני משפטים וערעורים, ריצה עונש של שש וחצי שנות מאסר החל מיוני 2020, היה בעברו אחד האישים המשפיעים והדומיננטיים בניו יורק ואף שימש בתפקיד יו"ר בית הנבחרים של ניו-יורק. במשך כמעט חמש שנים הצליח להינצל ממאסר לאחר שהורשע פעמיים באשמת שחיתות, ביולי 2020 הוא הפסיד סופית את החופש, כשנגזרו עליו 78 חודשי מאסר בפועל.

שלדון בן ה-77 השתייך למפלגה הדמוקרטית, עורך דין במקצועו ומי שהנהיג את המפלגה הדמוקרטית בניו-יורק למעלה מעשרים שנה, התגורר בלואר-איסט-סייד, המחוז שהוא ייצג - עד שנעצר והורשע בשורת אישומים שכללו הונאה, סחיטה והלבנת הון - כשגרף לכיסו 4 מיליון דולר, בכך שסייע ליזמי נדל"ן.

עונש מאסר שלדון סילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד