כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
העיר נופלת

רוסיה: למעלה מאלף חיילים אוקראינים נכנעו במריופול

רוסיה טוענת כי בכל מריופול נותרו בין 5000 ל-8000 חיילים אוקראינים אחרונים הסובלים ממחסור בתחמושת, מים ומזון. אוקראינה: "אין לנו מידע כזה על חיילים שנכנעו". נשיאי פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה באו לקייב ונועדו עם זלנסקי

רוסיה: למעלה מאלף חיילים אוקראינים נכנעו במריופול
קרב טנקים ברחובות מריופול צילום: צילום מסך

הקרבות במזרח אוקראינה נמשכים, ועל פי הדיווחים, רוסיה אוגרת כוח צבאי רב באזור, במטרה לעבור לשלב הבא של המתקפה שתהיה עוצמתית וחזקה בהרבה, ושצפויה לגרום לנזקים חמורים מאוד בעיר חרקוב ובערים נוספות, כפי שאירע במריופול.

בתוך כך דיווחה רוסיה אתמול (רביעי) כי אנשיה הנלחמים במריופול כבר למעלה מחודש וחצי, רשמו אתמול הישג אדיר, כשהצליחו להביא לכניעתם של יותר מאלף חיילים אוקראינים. לפי הדיווח, ההישג נרשם באחד מכיסי ההתנגדות האחרונים של האוקראינים בעיר. 1026 חיילים שנותרו בלי תחמושת ולא יכלו להילחם, ובנוסף סבלו ממחסור חמור במזון ומים לשתייה, החליטו להיכנע ולהניח את נשקם. לפי הדיווח הרוסי, כ-90 מהחיילים שנכנעו נזקקו לטיפול רפואי דחוף לאחר שנפצעו בקרבות.

ממשלת אוקראינה לא הכחישה את הדיווח, אבל הבהירה כי אין לה מידע מוצק לגבי כניעה של כוחות, בוודאי לא בסדר גודל כזה. עם זאת, התקשורת באזור משובשת מאוד, והדבר אינו בלתי אפשרי, כך לפי האוקראינים. בהמשך פרסם מפקד בגדוד 'אזוב' הנלחם במריופול נגד הרוסים, כי החיילים שנכנעו אינם גיבורים וראויים לאות קלון. "כניעה אינה אופציה", טוענים ב'אזוב', "אנחנו נלחמים עד הניצחון או עד המוות".

בניינים שניזוקו מההפגזות במריופול

לפי ההערכה הרוסית, במריופול נותרו עוד כ-5000 חיילים אוקראינים, ולכל היותר כ-8000. כל הכוחות של צבא אוקראינה בעיר סובלים ממחסור בתחמושת, מזון ומים, ולהערכת רוסיה הם לא יוכלו להתנגד ל'שחרור' של העיר עוד זמן רב.

שלשום טען גדוד 'אזוב' שכמה מחייליו נפגעו ממתקפה כימית שבוצעה על ידי מסוק רוסי. ברחבי העולם עקבו בדריכות אחרי הדיווח, וארגוני הביון של ארה"ב ובריטניה מסרו כי לעת עתה אין בידיהם הוכחות לשימוש רוסי בנשק כימי. בקייב ממשיכים לנער את אבק המלחמה, לאחר שהעיר יצאה מכלל סכנה מיידית לכיבוש רוסי. בעיירות ובכפרים הסמוכים נמשך החיפוש אחר גופות ההרוגים לצורך הבאתם לקבורה, וכן פינוי הכלים הצבאיים וכלי הרכב האזרחיים שנפגעו בקרבות, אל מחוץ לאזורים העירוניים.

ההרס במריופול מהאוויר

אתמול איימה רוסיה לשוב ולתקוף את קייב, אם המתקפות של צבא אוקראינה על שטחי רוסיה לא ייפסקו לאלתר. לא ברור למה מתכוונת רוסיה, והאם מדובר בתעמולה זולה וחסרת בסיס או בטענות רציניות על ירי אוקראיני לתוך שטחי רוסיה בסמוך לגבול. אחרי הביקור של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לפני ימים אחדים בקייב, הגיעו אתמול נשיאי פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה לביקור דומה. ארבעת הנשיאים הגיעו ברכבת והצטלמו עם זלנסקי, כשהם מחזקים את ידיו ומעודדים אותו להמשיך את העמידה האיתנה של אוקראינה נגד הכיבוש הרוסי.

לפי הדיווחים, גם נשיא גרמניה ביקש לבוא לקייב ולהיפגש עם זלנסקי, אבל זה האחרון הודיע לנשיא הגרמני שהוא אינו רצוי בארצו, במחאה על עמידתה של גרמניה על הגדר וחוסר הנכונות שלה להיכנס בעובי הקורה ולנקוט את הצד האוקראיני באופן נחרץ, כפי שעשו שאר מדינות אירופה. ובהקשר הנשיאותי זכה זלנסקי אתמול לחיזוק מפתיע מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שאמנם עמד לכל אורך הדרך לצידה של אוקראינה, אבל אתמול הגדיל לעשות כשאמר שפוטין הנו "רודן שמבצע באוקראינה רצח עם", טענה שעד כה זלנסקי היה היחיד שחזר עליה שוב ושוב.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול מים מזון תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד