כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זעם בעולם

בעקבות העימותים - המשטרה תתחקר את הלווית העיתונאית: "להפיק לקחים"

אחרי הזעם והתגובות מרחבי העולם - צוות בדיקה שהקים המפכ"ל יתחקר את האירועים במהלך הלוויתה של הכתבת שירין אבו עאקלה | במשטרה מגבים את השוטרים, השר בר לב: "הצוות יקיים תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע"

בעקבות העימותים - המשטרה תתחקר את הלווית העיתונאית: "להפיק לקחים"
מהומות בהלוויה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה צפויה לתחקר את האירועים במהלך מסע הלוויתה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה בירושלים, שנהרגה בשבוע שעבר במהלך חילופי אש בין צה"ל לחמושים פלסטינים בג'נין. העימותים הקשים בין שוטרים למשתתפי ההלוויה גררו גינויים חריפים מצד מדינות שונות ברחבי העולם.

לצורך כך הוקם צוות בדיקה, שבראשותו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי. מסקנות צוות הבדיקה יוצגו בפני המפכ"ל והשר בר לב כבר בימים הקרובים.

יצוין כי במשטרה נערכו אתמול בכדי לאפשר הלוויה שקטה ומכובדת לעיתונאית, ואף תאמה עם המשפחה את סידורי ההלוויה. יחד עם זאת, נערכו מאות מתפרעים שביקשו ככל הנראה לחבל במהלך הטקס ולפגוע בשוטרים.

במשטרה, יש לציין, מגבים את השוטרים, אך צפויים להפיק לקחים מהאירוע. על כן, הנחה המפכ"ל בתאום עם השר לביטחון פנים, על קיום תחקיר לאירוע אשר מסקנותיו יוצגו בפני המפכ"ל בימים הקרובים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "משטרת ישראל פעלה אתמול על מנת לאפשר קיום תקין של מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, בתיאום עם משפחתה ומתוך הבנה ברורה של רגישות ומורכבות האירוע".

"למרבה הצער", הוסיף בר לב, "במהלך ההלוויה התפתחו מצד משתתפים בה אירועים אלימים קשים שדרדרו את המצב בשטח. צוות הבדיקה שמינה בתאום עמי מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה - יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי".

הלוויה שירין אבו עאקלה עימותים אלימים עימותים עם מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד