י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תמורת סיוע כלכלי

דיווח: האיחוד האירופי הציע לחיזבאללה להצטרף לתהליך השלום

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מדווח, כי נציג האיחוד האירופי הציע ללבנון ולחיזבאללה להצטרף לתהליך השלום עם ישראל בתמורה לסיוע אירופי בהעברת מוצרי מזון, תרופות וחשמל ללבנון

דיווח: האיחוד האירופי הציע לחיזבאללה להצטרף לתהליך השלום
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מדווח הבוקר (שישי) מפי כמה מקורות, כי נציג האיחוד האירופי לתהליך השלום במזרח התיכון, סוון קופמנס, הציע ללבנון ולחיזבאללה להצטרף לתהליך השלום עם ישראל בתמורה לסיוע אירופי בהעברת מוצרי מזון, תרופות וחשמל ללבנון. כך דווח ב'כאן חדשות'.

לטענת העיתון, קופמנס הציע לקיים משא ומתן בין לבנון וישראל והודיע על רצון אירופי הנתמך ע"י הממשל האמריקאי, להגיע להסדר סופי עם ישראל בתוך מספר שנים. הוא הוסיף כי "זו הדרך היחידה ליציבות במזרח התיכון והמפלט היחיד של לבנון מהמשבר הנוכחי" וציין כי "תהליך השלום יפתור את בעיית החשמל בלבנון באופן סופי ותאפשר ללבנונים לייצר חשמל ולהשקיע במקורות הנפט והגז באופן מלא".

עוד דווח כי קומפרס הציע לקדם סידורי ביטחון בין חיזבאללה וישראל על הגבול הישראלי-לבנוני, כמו גם להשאיר לחיזבאללה נתח נכבד מהשלטון הלבנוני, והוסיף כי "לאיחוד האירופי כוונה לפעול מול איראן ואלג'יריה על מנת לפתוח במשא ומתן עם ישראל, במסגרת הרצון האירופי לקדם את פתרון שתי המדינות כשירושלים בירת שתי המדינות".

יש לציין כי לדיווח אין אישור מכל מקור אחר ומהימנותו אינה ברורה.

איחוד אירופי חיזבאללה לבנון הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד