כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"לא הפרתי את ההוראות"

הטורקים שיקרו? הקונסול הישראלי מכחיש: "לא הייתי שם"

לאחר הדיווחים בטורקיה כי חולץ ממלון בעיר הבירה הטורקית מחשש לפגיעה איראנית, הקונסול לשעבר מכחיש שנכח בכלל במדינה: "מה שהטורקים מפרסמים זה על אחריותם". הוא הבהיר: "לא הפרתי את הוראות הממשלה, ולא הייתי מעלה על דעתי לעשות את זה"

הטורקים שיקרו? הקונסול הישראלי מכחיש: "לא הייתי שם"
משטרת טורקיה: אילוסטרציה צילום: משטרת טורקיה

יוסי לוי ספרי, קונסול ישראל באיסטנבול לשעבר, מכחיש את הדיווחים הטורקיים כי חולץ מפגיעה איראנית במלון באיסטנבול לפני שבועות בודדים, ואומר שלא היה מפר את הוראות ממשלת ישראל.

לוי ספרי טען בראיון ל'ערוץ 12' כי הדיווחים על כך שהיה בטורקיה וחולץ מחשש לפיגוע של האיראנים בו אינם נכונים, ובכלל לא היה במדינה. "לא הייתי שם. כדיפלומט אני וחבריי חשופים להרבה איומים כשאנחנו בחו"ל, "זה דבר ידוע".

"זה נכון לאיומים שקיימים כלפי הדיפלומטים כל הזמן, גם אלה באוקראינה, גם אלה באיסטנבול ובעוד מקומות. כדיפלומט, כאשר ממשלת ישראל ושר החוץ אומרים - אין לנסוע לטורקיה מכיוון שזה מסוכן, אני מכבד את ההוראות של ממשלתי".

הוא הבהיר, "הסיבה שהסכמתי להתראיין בנושא זה כדי להגיד לא הייתי שם, לא הפרתי את הוראות הממשלה, ולא הייתי מעלה על דעתי לעשות את זה. ואני חושב שעל כל הישראלים להישמע להוראות האלה. מה שהטורקים מפרסמים זה על אחריותם".

טורקיה קונסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד