כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חייב להדליק נורות אדומות"

בנט סירב לדרישת שקד, ומינוי מני מזוז אושר

הממשלה אישרה את מינויו של השופט לשעבר מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים בזמן תקופת ממשלת המעבר, לאחר שרה"מ החליפי סירב להפעיל את זכות הווטו למרות בקשתה של שרת הפנים שקד: "יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה"

בנט סירב לדרישת שקד, ומינוי מני מזוז אושר
מני מזוז צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שופט בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז מונה היום (ראשון) באופן רשמי בישיבת הממשלה ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, כדי לאפשר מינוי רמטכ"ל במקומו של אביב כוכבי. זאת, על אף שמדובר בזמן בחירות ובממשלת מעבר.

אורך המינוי הוא ל-8 שנים, ולאחר האישור יוכל שר הביטחון בני גנץ להגיש את מועמדו לרמטכ"ל ה-23 לאישור הוועדה. המינוי יצא לדרך לאחר שראש הממשלה החליפי בחר שלא להטיל את זכות הוטו ולמנוע את המינוי, למרות בקשת שרת הפנים איילת שקד ממנו.

"זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה, ולכן לא אטיל וטו", אמר בנט בחלק הסגור של ישיבת הממשלה. "מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חיזבאללה ואסדת "כריש", מערכה בין מלחמות בסוריה, מבצע "עלות השחר" שהיה כעת בעזה"

 "אנחנו נכנסים לסבב בחירות, ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצוינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה".

בימין תקפו את האישור, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף: "המחטף במינוי מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, של ממשלת המעבר חייב להדליק נורות אדומות. ממשלת "השינוי לרעה" מנסה בכל דרך לבצע מחטפים ולמנות את אנשי שלומה".

"תחשבו שהימין היה מנסה לבצע מינוים כאלה, איך כל יפי הנפש ואבירי שלטון החוק היו זועקים. לא ימין - לא מעניין. בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא ונבחן מחדש את המינוי של מזוז".

מפלגת 'הציונות הדתית' מסרה: "מינוי מני מזוז ליו"ר הועדה למינוי בכירים ל-8 שנים הוא באחריותה של איילת שקד. היא אולי התנגדה בכאילו, אבל בפועל לא עשתה שום דבר אמיתי כדי למנוע את זה ועדיין נשארת בממשלה הרעה הזו. זה לא ימין וזה לא אמין".

מני מזוז נפתלי בנט מינוי בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד