כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

על קצה המזלג: לובי נשי מארח שפיות

אתי קצבורג יצאה לפגוש שפיות בכמה מסעדות, וישבה איתן לשיחה קצרה "על קצה המזלג" • מירב זיו מומחית לקינוחים - מגלה מה אוהבים אצלה בבית • כתבה שניה

על קצה המזלג: לובי נשי מארח שפיות


תעודת זהות:

שם: מירב זיו
מקצוע: שף קונדיטור
מסעדה: רודריגז
שורה תחתונה: אהבה למקצוע, השראה ויצירה שעושים את ההבדל.

אנחנו נפגשות ברודריגז, מסעדת שף מוקפדת עם אווירה ייחודית ירושלמית.במסעדה התקיימה באותהשעה, סעודת ברית. עקבתי אחר המלצרים המשרתים את החוגגים באדיבות ובמסירות, והאורחים נראו שבעי רצון.לקראת סוף הארוחה - גולת הכותרת: קינוחים תוצרת בית - מעוררי חושים, קינוחים מבית מירב זיו. כל קינוח חגיגה קולינארית, יצירת מופת מסותתת ומעוצבת להפליא, הצלחות הריקות לאחר מכן מעידות בדממה שהדבר היפיפה הזה גם טעים!





"התחלתי בכנסת כעוזרת פרלמנטרית", היא צוחקת. "זוהי התחלה מצוינת בשביל קונדיטורית, בכנסת רוקחים דברים, מבשלים דברי , ואם איתרע מזלך - אתה גם מדי פעם זוכה להסתובב במזנון הכנסת, משם יוצאים התבשילים הכי חמים.

אז הכנסת קשורה להתחלת הקריירה?
אני מסתקרנת. "לא, זו היתה סתם עוד תחנה בחיי, עד שהבנתי שאני נמשכת לצבעים, למרקמים, ליצירה".





מירב, אמא לארבעה ילדים, ואוטוטו חמישה, מממשת חלום מדי יום ביומו. כשכולם ישנים, הבית מסודר לטעמה, היא יוצאת לסטודיו שלה, שם היא קודם כל מדמיינת וחולמת - ומחכה שתגיע ההשראה. המטרה שלה זה ליצור עוד קינוח, עוד עוגה ייחודית במרקמה, שתהיה יצירה אומנותית לפני שהיא עולה על הצלחת.

את ההתמחות שלה היא עשתה בתל אביב בקורס נחשק, ובחו"ל במגוון תערוכות ובתי ספר לשפים.כשהיא הבינה שזה הייעוד שלה,הקימה עסק של ייצור קינוחי בוטיק. לימוד זריז של השוק הראה על חוסר בולט ברמת קינוחים. "אני בחיים לא הייתי מוציאה קינוח כזה בחיים", משתפת אותי מירב בתמונות מקינוחים של חברות ידועות.





מה שחשוב לה במנה, ראשית שתיראה מיליון דולר. "אנשים אוכלים עם העיניים" היא טוענת, וכמובן שימוש בחומרי גלם מצוינים, שילוב מרקמים נכון, ומראה ייחודי שידגמן על השולחן.

רודריגז מסעדה בשרית, איך את יוצרת קינוחים שלא ירגישו שהם פרווה ?
"זו הספציאליסטיות שלי. אני יוצרת שילובים ומגיעה לטעמים מדויקים שאף אחד לא מאמין שהקינוח פרווה. אנשים בטוחים שאני עובדת עליהם".



זאת אומרת להיות יצירתית ולהמציא את עצמך מחדש
"כן, אני יושבת על המנה בכדי להוציא את הפרזנטציה הטובה ביותר, אני חולמת על זה בלילות, מה שנקרא חלומות מתוקים".





האינטואיציה של מירב בכל הנוגע לאוכל ולמראהו, עוזרת לה להתקדם, לשבור מיתוסים ישנים ולפרוץ הלאה בדרך חדשנית ונועזת, סטייליסטית אמיתית.
הסקרנות שלי בוערת ואני מקשה: "תגידי אחותי, מה אוכלים אצלכם בבית בשבתות? ואיך למען ה' שומרים על המשקל עם כל פיצוץ הקלוריות ההזוי הזה"?

"תאמיני או לא, הילדים שלי הכי אוהבים עוגות בחושות, פשוטות, ואני אישית לא נוגעת במה שאני עושה, רק טעימות לצורך הרכבת המנה, סה טו".
אנחנו אוהבים לחגוג - אל תחשבי שלא. אצלי במימונה נמצא כל המי ומי. החל מראש המועצה ופמלייתו ועוד אישים בכירים.

מירב תותחית גם בעוגות מהז'אנר המזרחי: בקלאוות, ושבקיות ומיני תרגימא שאין לי מושג מה שמם (אל תדאגו לי כבר הבטחתי את מקומי למימונה הבאה שם, א.ק.)

תארי לי כיצד נולד קינוח וכמובן מה הפייבוריט שלך?
"הכל מתחיל בדף ועט, שרטוטים וקשקושים, שוטטות ברחבי הרשת, חיטוט במחברות ישנות, שקט ואז נחה הרוח ומשהו חדש נולד".

שששש בונים פה, התוצאה של החיפוש וההשראה ניכרת על הצלחת. יש גם מנה ששינתה את עולם הקינוחים, והיא נוצרה ספיישל אחרי שעות של עמל ויזע, וממילא היא גם המנה האהובה על מירב, "סניקרס" - אהוב במיוחד על האנגלוסקסים, הם מאוהבים בשילוב של בוטנים ושוקולד, זה נימוח ומענג עם כל ביס, ומראהו משובב לב ועין, תשומת לב לפרטים קטנים, נגיעה שיקית בכל שלב, הפכו את הקינוח ללהיט מדובר.

מירב, אישה עם אמביציה ויצירתיות, מלאת טעם, מקצוענית, תעזו לאמר לה שהעולם הזה שייך לגברים - היא ההוכחה שהכל אפשרי בעולם שלנו.



מירב זיו
קינוחים שפים מסעדה גורמה העצמה נשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד