כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"מ צדקה נגד המכשירים: "זה עריות"

במהלך 'שבוע שכולו תורה' שנערך באשדוד, נשאו הגר"מ צדקה והגר"ר אלבז דברי חיזוק • סיקור ותיעוד

הגר"מ צדקה נגד המכשירים: "זה עריות"

קהל רב השתתף בשיעורי התורה המתקיימים בכל ימי חול המועד במוסדות החיד"א ברובע ג' בראשותו של הרב דוד שטרית ב'שבוע שכולו תורה' מפי רבנים ומרצים - בכל יום משעות הבוקר ועד שעות הערב.

הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת "פורת יוסף" תקף את כלי הטכנולוגיה וההרס שהם מביאים וגורמים לסילוק השכינה. "כשבאים לבית הכנסת זוכים לקבלת השכינה ושם אנו רוצים להתפלל אבל זה שיש לו טרף יש לו מכשיר טמא מכשיר של עריות הוא מגרש את השכינה, אנו ניתן לו שיגרש את השכינה? נגרש אותו ולא את השכינה".



"יש מצב של התרגלו, לחבר שלו יש לו וההרגל הזה היה גם ביציאת מצרים, נאמר בתורה משכו וקחו לכם צאן ומבאר רש"י משכו מעבודה זרה ולכאורה זה תמוה, ראיתם את כל האותות והמופתים במצרים, לכם צריך לומר שתמשכו מעבודה זרה? אלא זה ההרגל, קודם תמשוך תתרחק ואחר כך תעשה. אותו דבר, אדם חושב אני גם לומד גם מתפלל ויש לי טלפון טרף, תזרוק את העבודה זרה אין שני דברים ביחד".

בשיעורו של הגאון רבי ראובן אלבז ר"י 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה, הרחיב על מעלת חג הפסח וההתעלות של כל יהודי מאז שיצא ממצרים. בסיום הרחיב במעלת האחדות ואמר שעל ידי שנזכה לפרגן ולעודד אחד לשני וזו תהיה הזכות של הדור שלנו. הגר"ר אלבז שיבח את מייסד המוסדות הרב דוד שטרית על מסירותו הרבה בהקמת מקום התורה והפעולות הברוכות בשיעורי התורה בכל ימות השנה, ולאחר מכן בירך את כל המשתתפים בברכת מי שבירך. לאחר מכן התקיים תפילת ערבית ברוב עם כשהגר"ר אלבז ניגש לפני התיבה והתכבד בברכת ספירת העומר.









































אשדוד שיעורי תורה הרב צדקה הרב אלבז טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד