כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהפך הכשרות: מהדרין מן המדרין ברבנות

מהפכת הכשרות יוצאת לדרך: המשגיחים יועסקו על ידי חברה חיצונית, ויספקו 3 דרגות שונות של כשרות

מהפך הכשרות: מהדרין מן המדרין ברבנות

במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן היום (ב) במשרד הכלכלה, הכריזו השלושה על תוכנית למהפכה בעולם הכשרות.

על פי התכנית החדשה, ברבנות הראשית יהיו שלוש דרגות של כשרות, וכל בית עסק יוכל לבחור בין כשרות רגילה לכשרות מהדרין, או בדרגה הגבוהה ביותר - מהדרין מן המהדרין.

לדברי בנט, התכנית החדשה נועדה לפתור מספר בעיות, ובעיקר את העובדה שכיום המשגיח מועסק ישירות על ידי בעל בית העסק, מה שיוצר מצב אבסורדי שבו המשגיח מועסק ישירות על ידי המושגח. לעומת זאת, על פי התכנית החדשה, המשגיח יועסק על ידי חברה יעודית שתוקם לצורך הענין וכך לא יהיה תלוי באופן ישיר בגורם המושגח כמעסיקו.

יתרון נוסף לתכנית, טמון ביצירת מנגנון אחיד שיקבע סטנדרטים אחידים בכשרות, ומשום כך יוכל להגביר את האכיפה במערכת הכשרות. בנוסף, כל אדם יוכל לבחור בקלות את רמת ההשגחה על פי רצונו, כאשר בכניסה לכל בית עסק יחויב בעל הבית לתלות תעודה שתפרט במדויק מהי רמת הכשרות במקום.

בסיום דבריו הודה השר לרה"ר על שותפותו בהובלת המהלך וכן לסגנו במשרד הדתות הרב אלי בן דהן.

לדברי גורמים המעורים בכשרות, המהלך נועד בעצם לעקוף או להילחם - תלוי את מי שואלים - במערכת הכשרויות הפרטיות.

תנועת 'נאמני תורה ועבודה' בירכה את הרבנות ואת משרד הדתות על התחלת השינוי הנחוץ במערך הכשרות בישראל. "אנו שמחים שנקודות מרכזיות שפעלו למענן כמו סוגיית השקיפות וניטרול הקשר הבלעדי שבין המשגיח למושגח אומצו בידי המשרד. אנו מקווים כי הדבר יוביל לשינוי יסודי במבנה מערך הכשרות מול הבד"צים הפועלים כיום כעסקים פרטיים לחלוטין וללא פיקוח, אל עבר יצירת תאגידים ללא כוונות רווח. וכן, להמשך שינוי מערך שירותי הדת בישראל, בצורה דמוקרטית והוגנת, ובהתאם למודל הקהילתי", נאמר בהודעה שפרסמה התנועה.
בד''צ כשרות הרב לאו שר הכלכלה בן דהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד