כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לייבל'ה חמק לאירוע הסגור של בכירי 'דגל'

והשבוע בלייבל'ה שעובר באופן קבוע לליל שישי: הבן שהגיע אחרי שבע בנות • על 'שיחת-מוסר' בשדה התעופה • צילום 'סלפי' של ראש העיר החרדי • ומה עושה הרב קנייבסקי ב'בורו-פארק'

לייבל'ה חמק לאירוע הסגור של בכירי 'דגל'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



'לשובע ולא לרזון'

"אהה, מיוחד במינו", הרהר לייבל'ה לעצמו עת שמע על הילולת ר' שיעל'ה מקרעסטיר. לייבל'ה לא מוותר על יארצייט כזה, וקשה ככל שיהיה, לייבל'ה טורח ומגיע. השנה יצא התאריך גם בערב חגיגות השבעים למדינת ישראל, אותן כידוע לייבל'ה אינו חוגג, ומה יותר טוב מלטוס לקברו של הצדיק וכמובן לעבר גם ב'דיוטי פרי' כדי להעניק לרעייתו אי אלו מתנות לחג.

ציונו של ר' שייעל'ה מקרעסטיר עמוס באוכל מפנק בכל השנה. המילים: "לשובע ולא לרזון" היו שגורות בפיו, וכך עושים ממשיכי דרכו שהקימו במקום 'הכנסת אורחים' שאינה קיימת באף קבר של צדיק. זו הסיבה שלייבל'ה ממליץ לאלו השקועים בדיאטה של אחרי החגים - שלא להגיע להונגריה.

בשדה התעופה בארץ, ראה לייבל'ה את ר' שלום בער סורוצקין מישיבת 'עטרת שלמה' ממתין לטיסה, על הדרך נצפה הרב כשהוא נותן 'שמועס' לכמה בחורי ישיבות ששהו באזור.



'כל כך הרבה רבנים כאן בשדה התעופה, והנה גם שיעור מוסר. חייב להיות מישהו שאחראי לכל זה', הרהר לייבל'ה לעצמו. וכך, בעוד הוא מהרהר הבחין לייבל'ה ברב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' שיצא מישראל לאחר טקס יום הזיכרון, והמתין אף הוא בליל העצמאות לטיסה קרובה לישראל. הרב שהה בשדה יחד עם עוזרו ונאמן ביתו, יוסי בלוך. לייבל'ה התקרב בכדי לתעד על מנת לזכות את הציבור בעניין החשוב של, "והיו עיניך וכו'...", אך נתקל בסירוב של הרב.






בטיסה שמע לייבל'ה מספר עצום של סיפורים על ר' שייעל'ה, כך למשל שמע לייבלה על כך שבראש השנה קודם התקיעות היה הצדיק מעמיס אוכל עבור החסידים שהתפללו עימו. לייבל'ה נזכר שבערב פסח ישנם אדמו"רים העורכים כחמישה עשר מעמדות שונים: מעמד טחינת חיטים, מעמד מים שלנו, מעמד בדיקת חמץ, מעמד שריפת חמץ, מעמד תענית בכורים, מכירת חמץ ומצות מצווה, ועוד רבים וטובים.

לאחר שנחת, פגש לייבל'ה בשדה התעופה בהונגריה את הרב מרדכי בריסק, ראש הקהל של 'בעלזא', יחד עם האיש הכל יכול שעבד מאחורי המסע של החסידות למונטריאול, אהרל'ה פריד. השניים התפללו, אכלו בציונו של הצדיק ושבו לארץ לקראת המסע ההיסטורי.



גם מקומו של שמחהל'ה ברייער מירושלים, האיש המשלב את חסידות 'תולדות אהרן' עם 'תולדות אברהם יצחק', לא נפקד מהאירוע. שמחהל'ה היה שם ונראה שמח עד מאד, למקרה שדאגתם: לייבל'ה מציין כי שמחהל'ה אף אכל ושבע עד בלי די.



ואפרופו חסידות: גם מקומה של חסידות ויז'ניץ לא נפקד, לייבל'ה ראה בביתו של ר' שייעל'ה את המשב"ק לבית ויז'ניץ, בנצי שטנגר. בנצי נראה יושב יחד עם עוד עוזרים ומסייעים, החבר'ה במקום נשאו תפילה בעוד הרבי נמצא בנופש בצפת.



לייבל'ה אף פגש באזור את נחמן בנשעיה מברסלב. נחמן נצפה כשהוא יוצא מציונו של בעל ה'ישמח משה' באיהל שבהונגריה. לאחר שהגיע יחד עם אלפים לקרעסטיר.



ובשולי הנסיעה לקרעסטיר, ראה לייבל'ה את האיש הבלתי נלאה שימען מאיר פריד. לייבל'ה מעיד כי אם היה בדורו של הבעל שם טוב, אין ספק שפריד היה לאחד מגודלי התלמידים. שימע'ן נצפה כשהוא יושב בלובי המלון ורושם 'קוויטלא'ך' ליענקי פליטשקין, המשב"ק המיתולוגי של הרבי מ'זלאטשוב' זצ"ל.



ואם כבר אנחנו בשדה תעופה ובעסקי חו"ל, לייבל'ה מדווח כי בחנות 'אייכלר'ס ספרים' השוכנת בבורו פארק. נצפה הרב אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של מרן שר התורה. ר' אריה קפץ לביקור בזק באמריקה רגע לפני שכל התושבים יוצאים לחופש בהרים.

שטח מוניציפאלי

השיעור הקבוע המתקיים מידי שבוע, התקיים היום במסגרת מיוחדת של 'בר בי רב' בביתו של מנכל יתד נאמן זליג אורלנסקי, על ידי הגאון רבי יחיאל זילברמן, מי שהיה מקורבם של הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן.

בשיעור המיוחד השתתפו מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, ח"כ יעקב אשר, מנכ"ל מעייני הישועה שלמה רוטשילד, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, סגר"ע ב"ב ומנהל המחלקה המוניצפלית מנחם שפירא, ראשי לב לאחים אברהם זייבלד ונתן חפץ, דוד שפירא ומוטי פאלי נאמני ביתם של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, מנכ"ל רשת הגנים ישראל גולומב, רפי מנת מנכ"ל שארית ישראל, יעקב רוזנשטיין מנהל מוסדות דרכי יושר, מנהל ישיבת מיר שעיה גרנדש, יהודה וצלר, יצחק ויזל מנהל רשת נטע שעשועים, אליהו ארנד רל"ש מנחם שפירא, הרב איסר שוב נאמן ביתו של הגראי"ל שטיינמן, יצחק זמל מלב לאחים, יוסי וינמן מנאמני ביתו של הגראי"ל זצ"ל. למרות הנבחרת הגדולה לייבל'ה לא עלה על תיעוד.

ובשבוע החגיגות נראה חבר הכנסת אורי מקלב בנתניה, ממש מול ביתו של הרבי מ'צאנז'. מקלב נצפה כשהוא סוגר דברים לקראת הבחירות הקרובות כשהוא משוחח עם שמעון שר, סגן וממלא מקום ראש העיר. שר נראה כשהוא ערני מתמיד ונותן תחושה של 'ממשיך להוביל', על אף חקירות המשטרה השונות, לייבל'ה מאחל בהצלחה.



ובעוד מקלב נסע לנתניה, סגן השר ליצמן הגיע בערב הנחת הזר לתפילה ברחבת הכותל המערבי, הוא חגר 'גארטל' כנהוג ונשא תפילה לשמי מרום שיוכל לצלוח את המילים הקשות בנאום השנתי, על אף שהוא שהנוסח זהה בכל שנה ושנה.



וסגן השר מאיר פרוש שאירח בביתו את הרבי מויז'ניץ ירושלים שהגיע למסע הכתרה ראשון בישראל, נצפה ביום העצמאות בעיירת גור בפולין, לשם נסע עם חסידות טשרנוביל אליהם הצטרף למסע הקודש.



ועוד על טקסי יום הזיכרון. לייבל'ה ראה את היועץ האסטרטגי קיוי הס, כשהוא שקוע בסוד שיח מונציפאלי עם יוסי צימט, האיש של זייברט. לייבל'ה לא יכול לחשוף את תוכן השיחה אך יכול רק לרמוז לקורא הנבון שצימט הופתע מהנתונים שהציג הס לקראת הבחירות.



ועוד ידיעה קטנה על עיר התורה והחסידות. מנהל השיטור העירוני בבני ברק, שלומי מלכה. נכנס השבוע עם בני משפחתו לשר התורה הגר"ח קנייבסקי, המטרה: כתיבת אותיות לספר תורה שנכתב לעילוי נשמת אמו של רעייתו ע"ה.

צילום: דוד זר


והשבוע הושקו משרדי 'קמא-טק', חממה ליזמים חרדים וחרדיות בקומה ה-18 בבנייני 'קונקורד' בבני ברק, לייבל'ה תיעד את מנדי קוריץ, (להלן 'קוריץ' מערכות אבטחה) והג'ינג'י של 'בחדרי-חרדים', אלי שלזינגר. השניים נראו כשהם מאזינים בשקיקה לנאומי הבכירים ב'הייטק' הישראלי.






ולייבל'ה מדווח על שם חדש במערכת עיתון 'יום ליום': העיתונאי יוסי אסולין הצטרף לצוות כותבי העיתון, שעובר בחודשים האחרונים מתיחת פנים. מהנהלת העיתון נמסר: 'יוסי, אנחנו שמחים שבחרת להצטרף ל׳עיתון לאנשים טובים׳, ומאחלים בהצלחה', לייבל'ה יודע לספר לכם כי יוסי אסולין הוא גם אחיינו של עורך עיתון 'משפחה', יוסי אליטוב. כמו שאומרים יודעי דבר - 'הכל נשאר במשפחה'.

בשמחות

רבנים ואישי ציבור השתתפו בתחילת השבוע בשמחת בר המצווה לבנו של הרב הלל כהן יו"ר ארגון 'אור באוקראינה' ומנהל 'איחוד הצלה' במדינה. החגיגה נערכה באולם של מלון 'פרזדנט' בקייב. בבר מצוה נצפו חברי פרלמנט אוקראיניים ואנשי עסקים, בין העסקנים ואנשי החסד החשובים מארץ ישראל נראו: ר' דוקי גרינוולד האיש שהמציא את 'הצלה' בארץ הקודש, ר' חונה ור' מרדכי דייטש, הרב חיים שלום קעניג, בנו של הגר"א קעניג. ראש קהילת חסידי 'ברסלב' המעטירה בצפת ועוד.









ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי, הרב שמעון ברוין יו"ר 'יד אברהם' ומשב"ק האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל לרגל אירוסי הנכד. בן בכור לבנו חזקי ברוין מנכ"ל הארגון, לייבל'ה עוד זוכר את חגיגת 'בר-המצוה' שנערכה לא מזמן.



ובעיר ביתר נחגגה שמחת ה'וואך נאכט' לבנו של המפיק האגדי מוטי רבינוביץ', מוטי חגג בשעה טובה הולדת בן לאחר שבע בנות, לשמחה הגיעו כל חסידי 'באיאן' מרחבי ביתר והתענגו על המרפסת המשקיפה על גבעה c בעיר. גם ראש העיר מאיר רובינשטיין טרח וטיפס ארבע קומות כדי לברך. לייבל'ה מדווח כי רובינשטיין העניק תחזית מצוינת לגבי הבחירות הקרובות. בשיאו של האירוע כמעט ביצעו השניים 'סלפי' לזיכרון, אך נתקלו בבעיה קטנה כשהתברר שמכשיר הטלפון של ראש העיר אינו מצויד במצלמה.



ובעיניו של יוסי חיים, יוצר הממים. נראה היה כי לרובינשטיין דווקא יש מה להראות למוטי וכך זה נראה:



ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית ירושלים אברהם בצלאל מש"ס, לרגל שמחה בר המצווה לבנו השני, הערב בשכונת נווה יעקב בירושלים.






ולסיום, ברכת מזל טוב ליהודה חזן, נאמן ביתם של גדולי התורה הספרדים. לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.
לייבלה רכילות חרדית קרעסטיר מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד