כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

והיכן תובע מנכ"ל בתי הדין הרבניים? בבית משפט

הגר"ש דיכובסקי, מנכ"ל בתי הדין הרבניים, שותף לתביעה המתנהלת נגד קבלן חרדי • את התביעה הוא מנהל במפתיע בבית המשפט • בפנים: התביעה והסברו של הרב

הרב שלמה דיכובסקי. תובע בבית משפט. צילום ארכיון
הרב שלמה דיכובסקי. תובע בבית משפט. צילום ארכיון



הסיפור הבא נשמע כמעט הזוי: מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הגאון רבי שלמה דיכובסקי – מי שאמור לייצג את האינטרס של בתי הדין הרבניים ולעשות הכל בכדי לשמר את מעמד בית הדין – שותף לתביעה נגד קבלן חרדי משכונת הר נוף בירושלים.

ןאיפה מתנהלת התביעה? לא תאמינו: בבית המשפט לעניינים מנהליים.

תחילת הסיפור לפני מספר שנים. חברת הבניה 'הר נוף סנטר' יזמה פרויקט נדל"ני גדול בשכונת הר נוף הירושלמית במסגרתו אמורה החברה לבנות כמה עשרות יחידות דיור ברחוב שאולזון הממוקם בטבורה של השכונה.

הפרויקט ש'זכה' להתנגדויות רבות, עבר בסופו של דבר את כל המשוכות בוועדות התכנון והבנייה המחוזיות והעירוניות, והגיע בימים אלה סוף סוף לשלב הבניה.

אלא שדיירי הבניין בו מתגורר הרב דיכובסקי לא רואים בעין יפה את הפרויקט הקורם עור וגידים אל מול עיניהם. לטענת דיירי הבניין, הפרויקט החדש צפוי לפגוע בערך דירותיהם ועל כן מגיע להם פיצוי כספי בגין הבניה.

הדיירים שניסו להתנגד לתוכנית עוד בשלבים המוקדמים של אישורו בוועדות הבניה, נכשלו. העירייה החליטה לאשר את פרויקט המגורים, ודיירי הבניין החליטו להגיש תביעה כספית בגין ירידת הערך של דירותיהם. אל התביעה צורפה חוות דעת של שמאי המאששת את צדקת טענותיהם.

הדבר הצפוי ביותר היה – במיוחד לאור העובדה כי משני צידי המתרס עומדים אנשים חרדים - דיון בבית דין לענייני ממונות. אלא שדיירי הבניין, ובתוכם הרב דיכובסקי החליטו לפנות דווקא לערכאות ולתבוע את הקבלן החרדי ואת עיריית ירושלים על ירידת ערך דירותיהם.

איך זה מסתדר עם ההלכה המחייבת פניה לבית דין? מלשכת הרב דיכובסקי שיגרו לנו את התגובה הבאה: "התביעה הוגשה ע"י ועד הבניין בו מתגורר הרב ולא באופן אישי ע"י הרב שלמה דיכובסקי שליט"א. הנתבעת הינה עיריית ירושלים גוף שלא ניתן לתבוע בדין תורה".

אך יצויין כי בגוף כתב התביעה, מושאי התביעה הם שניים: עיריית ירושלים וכן החברה הקבלנית הנמצאת בבעלות חרדית. ,



מתוך כתב התביעה • הרב שלמה דיכובסקי נגד הקבלן החרדי,

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד