י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לבני: המפלגות החרדיות מתעניינות רק בכסף

שרת החוץ טוענת כי המפלגות החרדיות עוסקות רק בתקציבים. היא האשימה אותן באחריות עקיפה לפסיקת השופטת צבן בעניין חוק החמץ. אולמרט: "אל תהפכו את העניין למלחמת תרבות"

חמץ בשוק. צילום ארכיון
חמץ בשוק. צילום ארכיון

פסיקתה של השופטת תמר צבן בעד מכירת חמץ בפסח ממשיכה לעורר סערה. הבוקר (א) התעורר ויכוח בין שרי הממשלה בנושא הפסיקה, כשחיים רמון מצדד במכירת חמץ גלויה וחופשית, רוני בר-און מתנגד, ואילו לבני ואולמרט מנסים ללכת בין הטיפות.

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפסיקת השופטת, וביקש: "אל תהפכו את פסיקת בית המשפט בעניין החמץ למלחמת תרבות. אני הייתי ראש עיריית ירושלים, היה לי את מאה שערים מצד אחד, שכונות חילוניות מצד שני ושכונות ערביות. אז למדתי שצריך שכולם יחיו ביחד וכך גם היום".

שרת החוץ, ציפי לבני, ניסתה כהרגלה לדבר דיפלומטית גם בנושא זה: "בין אלי ישי לטומי לפיד, בין מרצ לאגודת ישראל, אין ואקום - מפלגת קדימה נמצאת שם. יש לנו עניין משל עצמנו בשמירה על ערכים וסמלים שעוסקים במדינה יהודית".

לבני אף 'נזפה' במפלגות החרדיות על התנהגותן: "מאז שמפלגות דתיות לקחו מונופול על העניין היהודי באופן שמביא ביטוי רק לעניין הדתי ותקציבים לציבור הדתי - נוצרו כעסים ומתיחויות שגרמו נזק לעניין עצמו, והוא שמירה על זהות יהודית כעניין של כולנו, ללא קשר לאינטרסים של הציבור החרדי".

במהלך הדיון התפתח ויכוח סוער בין כמה שרים, כשמשני צידי המתרס בולטים רמון ובר-און שהתנגחו קשות בנושא. רמון צידד בפסיקת השופטת תמר צבן, בעוד בר-און טוען כי הכל פוליטיקה, וכל הנושא הוא על רקע מניעים אישיים ועמדה קיצונית חד-צדדית.

קישורים:
חוק החמץ בוטל הלכה למעשה
גפני: פסק הדין מגוחך ומעיד על השקפת עולמה של השופטת
דיון סוער בנושא - בפורום בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד