כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החלטת בג"צ התפוצצה לבד"צים בפרצוף; 'העדה': מודיעים לכולם

החלטת בג"צ נגד 'השגחה פרטית', התפוצצה לבד"צים החרדיים בפרצוף. הרבנות החלה לאכוף את ההחלטה וחילקה התראות לבעלי חנויות המחזיקות בכשרות בד"צ בלבד. מנכ"ל ועדת כשרות "העדה": "מודיעים לכל החנויות שצריך גם רבנות"

מאפייה. אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
מאפייה. אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות החלטת בג"צ נגד 'השגחה פרטית' - ארגון "כשרות אלטרנטיבי חילוני" - מסתמן כי גם הב"דצים החרדיים הפרטיים עומדים להינזק ובעיקר בעלי מסעדות וחנויות שייאלצו להחזיק לפחות בשתי כשרויות במקביל - כשרות של הרבנות וכשרות פרטית, זאת לאחר שגוף האכיפה של הרבנות החל לאכוף את החובה להחזיק בהכשר רבנות, גם על עסקים המחזיקים בתעודת כשרות של העדה החרדית.

כידוע, על פי החוק היבש, גם עוד לפני החלטת בג"צ, על כל בית עסק להחזיק תעודת רבנות מקומית, מלבד החזקת תעודות כשרות של בד"צ חרדי. אולם בהסכמה ובהבנה בין הצדדים, דבר זה לא היה נאכף.

מפרטי מקרה שאירע בבית שמש והגיע ל"בחדרי חרדים", עולה כי הפיקוח נגד הגופים שבאו לפרוץ את חומות הכשרות, ועניינם הגיע לבג"צ - משליך בסופו של דבר על בעלי עסקים המחזיקים בכשרות למהדרין כראוי, אך כשרות פרטית בלבד. מדובר במאפייה ומספר חנויות נוספות שמחזיקות כשרות בד"צ העדה החרדית וקיבלו מכתבי התראה מהרבנות לפני קנס במידה ולא יחזיקו גם בכשרות של הרבנות.

מהרבנות נמסר כי "כל עסק שיחזיק כשרות אלטרנטיבית של גוף זה או אחר על פי החלטת בג״צ ללא כשרות הרבנות יקבל קנס. כאן מדובר בהתראות לפני הקנס".

מנכ"ל ועדת הכשרות של "העדה החרדית", הרב גבריאל פפנהיים, אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "אנחנו לא מופתעים. כל חנות שיש לה כשרות של העדה החרדית צריכה גם כשרות של הרבנות כפי שהחוק אומר. אנחנו מודיעים גם לכל החנויות שצריך גם רבנות".

גורם בכיר ברבנות הראשית ציין כי ״ברבנות הראשית לישראל ימשיכו לתת קנסות לכל עסק שיחזיק בתעודת כשרות של גופים פרטיים ללא תעודת כשרות של הרבנות המקומית. החוק אומר בצורה הברירה ביותר כי הרבנות והרבנות בלבד ראשית לתת תעודות כשרות. כל תעודה מעבר לכך לבחירת בעל העסק היא רצונו החופשי אך לא יותר מזה".
כשרות העדה החרדית בג הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד