י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבם של הסופרים: רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל

אבל בקרב סופרי הסת"ם: בירושלים נפטר בשבת הרה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל, מגדולי סופרי הסת"ם ומי שהוציא את ה'תיקון קוראים' הראשון

 הרה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל
הרה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל



ברוך דיין האמת: בשבת נפטר בירושלים הרה"ח רבי מנחם דוידוביץ זצ"ל מחסידי תולדות אברהם יצחק ומי שכונה "רבם של כל סופרי הסת"ם" בארץ ובעולם, והוא בן 89 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד במינכן שבגרמניה בשנת תרפ"ח לאביו רבי דוד דוידוביץ ז"ל ולאמו מרת הינדה ע"ה. בהיותו בן עשר, עלה עם הוריו לארץ ישראל ומשפחתו התגוררה בפרדס חנה. לאחר מכן עקרה לירושלים, שם התחנך במוסדות דושינסקיא והיה מתלמידיו של המהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל.

בצעירותו החל להתקרב לחסידות תולדות אהרן, שם קירבו האדמו"ר הקודם בעל ה'דברי אמונה' זצ"ל והיה לו לרבו המובהק.

אחר נישואיו החל לעסוק במלאכת הסת"ם ונחשב לסופר מומחה. במשך תקופה ארוכה אף שימש כסופר הבד"ץ של העדה החרדית. הוא כתב כ-26 ספרי תורה, בכללם, את ספר התורה של רבו האדמו"ר מתולדות אהרן. הוא גם שימש בעל קורא של האדמו"ר.

בנוסף כתב מאמרים ומסר שיעורים בהלכות סת"ם, וכן נדרש לחוות דעה בסוגיות חדשות בנושא כתיבת סת"ם. הוא הוציא קונטרס על "משנת סופרים" של רבי ישראל מאיר הכהן וכתב מאמרים רבים בכתבי עת תורניים.

המנוח אף חיבר ספר "מנחת הסופר" חידושי דינים ופלפולים בדיני סת"ם ובסופר מומחה לימד דורות של סופרים והיה היה הראשון שהוציא את ה"תיקון קוראים".

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' מנחם ז"ל היה גם מראשוני לוחמי משמרת הצניעות בשכונת מאה שערים. הוא לא חת ולא ירא מפני איש ומנע מתיירות שבאו בלבוש לא צנוע מלעבור בשכונה.

מסע הלוויה הלילה (מוצאי שבת) בשעה 12:00 בלילה מביתו ברחוב אבינועם ילין 6 בירושלים דרך בית המדרש דחסידי תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי מנחם דוידוביץ סופר סתם ירושלים הלוויה תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד